субота, 21 січня 2017 р.

Ранок: «Про осінній коровай»

Вихователь: Кучма М. В.

              
Вихователь: Добрий день гостям, малятам
Починаєм наше свято
А воно в нас не просте
Знайте, діти, чарівне.

Павлик: радісно ми всі чекали цей чудовий час
Привітаємо із святом любі гості вас.

Аня: ходить осінь по дворах ходить усміхається
Наче в казці швидко так кольори міняються.

 Ярослав: Ясне сонечко не гріє холодок вже повіва
Засиха та жовтіє н узліссі вся трава.

Ангелінка: накрапає дощик, землю поливає
Осені доріжки чисто вимиває.

Руслан: Всюди осінь походила все навкруг позолотила
Підрум’янила калину і гіллясту горобину.

Віка: Прийшла так тихо і неспішно і, ніби аромат,
Розкинула над лісом шати перетворивши в жовтий сад.

Ведуча
Славну осінь привітаєм,
Гарну книжку почитаєм.
А знайшла я оцю книжку,
Де її сховала мишка
Зручно всі тепер сідайте,
Казку слухать починайте
Назва казки, зазвичай,
“Про осінній коровай”!
(відкриває книгу, читає)На узліссі, на горбочку,
Коло річки в холодочку,
Горобиною накрита
У барвінками увита,
Дивна хаточка стояла,
А в ній осінь проживала.
Із хатинки виходить  осінь

 Пісня: «Щедра осінь»
Осінь:       
Треба все приготувати,
Дорогих гостей стрічати.
Все багатство покажу їм
Тільки чим їх пригощу я ?
(Замислюється, з’являються сороки)
Бачу он пташки літають
Може в них я запитаю.

Сорока:Радісно як , радісно як
Куди , куди полетіли?
А як же я? Я тут?
Вихователь: Сороко, що трапилось?
Сорока: О, здрррасті! Вони збираються, а я думаю – давайте я теж зберусь, чемоданчик дістала, речі склала, пір`ячко почистила, прибігла ,а їх нема
Вихователь: почекай, почекай кого нема не таратор давай по-порядку
Сорока: я і так по-порядку: вони збираються, а я думаю – давайте я теж зберусь, чемоданчик дістала, речі склала, пір`ячко почистила, прибігла а їх нема.
Ведуча: кого нема
Сорока: Ну як кого, я кажу птахів!
Ведуча: а так це ти про перелітній птахів?
Сорока: про них, про них, я може  теж перелітаю з дерева на дерево з  дерева на дерево з дерева на дерево.
Ведуча:Та не тріскочи! Ти думаєш перелітнім птахам легко?
Сорока: А що тут складного! Махай крилами та лети!
Ведуча: Та ти подивись на небо, ось воно яке велике і до теплих країв далеко летіти.
Сорока: Ну добре, добре я не перелітня птаха.
Ну то що ж це виходить, що всі відлетять а я тут залишуся
Вихователь: Не хвилюйся ,Сороко не перелітніх птахів теж багато залишилось. Глянь, он де твої друзі летять.

Пісенька і таночок сорок
1 сорока (Софійка):
Мабуть вітер пустував,

Всі листочки позривав,
Ти поглянь, який намет...
Я зроблю собі букет,
А коли зима прибуде,
Осінь згадувати буду.

Вихователь: носиться по лісу
 листя золоте.
Розгулявся вітер як на те
Листячко кружляє,
Пада невпопад
Осінь посміхається :
це ж золотопад!

(Танець з листочками)

Горобець( Стас):Що ж, я теж листки зберу
У гербарій покладу.
(збирають листки)
Горобець( Стас):Це тобі, приймай в дарунок
Із листочків візерунок

Осінь:Дуже вдячна, пташенята,
За дарунок на честь свята.
А тепер хочу спитати:
Чим гостей мені стрічати ? 
(Сороки радяться)

5 сорока  (Віка):Ми з подружками порадилися трішки,
Може, не паві, то вибачай.

6 сорока (Палиця):А якщо з калиною й горішками
Ти спечеш малятам коровай ?

Осінь:Ваша порада найкраща,
Я приготую малятам пиріг.
(“готує” тісто, супроводжує відповідними рухами)

Вихователь:
А ми діти допоможемо осені
(Діти відтворюють рухи)
Борошно беру відмінне,
Із пшениці біле-біле,( Сіють)
Молочка туди доллю,(Лиють)
Пишне тісто замішу,(Місять)
І поставлю його в діжку, (Присідають)
Підросте нехай хоч трішки ( поступово піднімаються)
(накриває діжку рушником. За діжкою ховається дитина-тісто)Осінь:
Поки тісто підростає,

В хатці я по прибираю.
(іде в хату)
Вихователь : осінь всюди прибирає
Усе в золото вдягає
А сороки собі граються
З горобцями забавляються.

Гра горобець:
 Горобець скік та скік
Жваво п’є водицю
А на нього Мурко
 Стриб через криницю
Бережись, не зівай,
Чуєш прудконогий
Від кота утікай
Кігті є у нього.
Мяв!

Ведуча: Ну а тісту варто знати,
Вже набридло так лежати,
І стрибнуло тісто з діжки
І побігло по доріжки.
(Вибігає тісто)Тісто ( Пліщук) : я тісто, тісто, тісто
Біленьке і мяке,
Місили мене діти,
Бо люблять всі мене.
Мандрую я по лісі
Бо гарно всюди так.
Сунички та горішки
Я з`їм собі у смак.

Пісня тіста
Добра осінь в своїй хаті
Замісила коровай
Та набридло вже чекати
Я із діжки утікаю.

Тьоп -шльоп по калюжах
Тьоп-шльоп нумо дружньо
Тьоп -шльоп це так прудко
Я калюжів не боюсь!
Тьоп -шльоп по калюжах
Тьоп -шльоп нумо дружньо
Шльопа тісто бо іду!

Тісто :
Сяду на пеньочок
Тай спочину трішки
Тупать по доріжках
Вже втомились ніжки

( Сідає на пеньочок, засинає)

З’являються сороки
7 сорока (Махніцька)
Хто це тупав по доріжці,
В кого це лапаті ніжки ?

8 сорока (Вірочка)Ти поглянь там на пеньочку
Хтось сидить у холодочку.
Полетимо низько-низько

І роздивимося зблизька.
(облітають галявину, зупиняються напроти пенька)

10 сорока( Діанка)Та це ж тісто, та це ж тісто
На пеньку знайшло місце !

11 сорока ( Ліночка)Он і сонечко виходить
Буде тісто швидко сходить.

Горобець:Ми ж до осені летімо,
Все, все, все їй розповімо !
(Зникають з галявини. Виходить сонечко)

Пісня про сонечко:

Прокидаються звірята
Зацвірінькали пташки
Ніжні квіти для маляток
 розкривають пелюстки
Гей, виходьте , діти з хати
 та збирайте весь народ
І дорослі і малята
Починаєм хоровод.

Приспів:
Де ти ясне сонечко, де , де, де
Принеси нам сонечко,
 день день день.
Прожени нам сонечко
 тінь тінь тінь.
Посміхнтся сонечко
Дінь , дінь дінь

Ведуча: Сонце пісеньку почуло
 і до нас умить прибуло.

(Сонечко перетворює тісто на коровай)

Пісня сонечка (Аня)
Я веселе сонечко
Вийшло з-за хмаринки
І над лісом блиснуло
Променем ясним
Затанцюють весело
Дощові краплинки
Намалюють райдугу
Пензлим чарівним

Приспів:
Подарую сонячний, чарівний промінчик
Щоб веселим зайчиком
Поземлі стрибвав
Щоб знайшов він у ліску
 на пеньочку тісто
Випесчу для всіх
 смачний коровай.

Аня-Сонечко:Хто сказав, що восени
Сонце світить тьмяно ?
Гляньте, спекло я коровай
Пишний та духмяний.
Збулася мрія вже моя – 
Справжнім пекарем є я !
Заморилось, час відпочивати,
Завтра зрання знов вставати.
Сонечко залишає галявину.
(З хатини виходять Осінь, знімає рушник, зазираючи в діжку.)
Осінь
В діжці стало пусто.
Де ж ти моє тісто? (шукає)

Під муз. Супровід до оселі Осені збігаються звірята: Зайчики, Лисички, Білочки, Їжачок, Ведмедик.Осінь

Ось і звірята у гості прийшли.
Може про тісто щось знають вони?
(до звірят)
Гей, малята, зачекайте,
Тісто де моє, не знаєте?

1 ЛисичкаБачили ми місце, де стрибало тісто.

1 БілочкаЙди на той горбочок,
Там стоїть пеньочок.

1 ЗайчикНа пеньочок сіло тісто,
В холодочку знайшло місце.

ЇжачокСонце припікало,
Тісто зомлівало.

ОсіньЩо ж, ходімо усі разом
Тісто знайдемо одразу.
(Йдуть, натрапляють на коровай.)

ОсіньЩо я бачу, а де ж тісто?

ВедмедикЗамість нього – коровай!
І духмяний
І рум’яний
Свіжий, ситний
Ай – ай – ай
З’являеться сорока
Осінь:Подивіться–но звірята,
Коровай який багатий.

Коровай:
Не дивитись – куштувати

Коровай ідіть звірята.

Вихователь: Зайчики з лисичками
Два шмата з суничками.
Білочкам-сестричкам
Шматок з полуничкою!
Їжачку з ведмедиком
З яблуком дамо ми.
А сорокам-скрекотушкам
Вже лишилася горбушка.

ОсіньПо шматочку розділили (злякано)
Ой, малятам не лишили!
Що ж тепер робити?
Чим їх пригостити?
(Звірята радяться і розбігаються в різні боки)

Вихователь:І побігли всі звірята
По гостинці до малят.
(З’явл. Звірята з гостинцями по черзі)

1 Зайчик
Я велетенський гриб знайшов
І вам його дарую.

ОсіньТакий великий! Дякую
Усіх вас почастую.

2 білка ( Таня)А ми горішків припасли
І в козубку їх принесли.

Їжачок( Назар)Ось пригощайтесь грушками,
І яблуками, й сливами.

2 лисиця ( Юля)А від нас, від лисичок
Ось букетик осінніх квіток.
Настрій гарний є у нас.
Танцюємо в цей час.

Полечка лісових звірят
ОсіньСтіл прикрашу я квітками:
Айстрами та нагідками.
До побачення звірята,
Будуть вдячні вам малята.
До оселі Осені хороводом йдуть діти.

Хоровод “Осінь коси розпустила”

Ведуча
Ось і гості на порозі
Кажуть щиро

Діти
Здрастуй, Осінь!

Осінь
До столу прошу, вас, любі малята,
Буду гостинцями вас пригощати.

Дитина
Ми на радощах таких
Вам спасибі скажемо
І осінь-господарочку
Радо всі розважемо
(діти сідають на місця)
(Гра з батьками)

Ведуча(закриває книжку)
Ось скінчилась наша казка.
Тому, хто слухав,
Бубликів в’язка.

Осінь:
Всіх малят до столу про

Немає коментарів:

Дописати коментар