субота, 21 січня 2017 р.

Гра-розвага

  «ВСЕЗНАЙКИ»

         Старша група
                                                   Вихователь: Кучма М. В.
 Лінії розвитку:

Пізнавальний : Узагальнити знання дітей про здоров’я, форми та засоби його зміцнення; особисту гігієну та засоби особистої гігієни; вітаміни та їх користь для людського організму; вчити розпізнавати різні види лікарських рослин та називати хвороби, які ними лікують.
Розумовий:     Розвивати мислення дітей, память, увагу, вміння відгадувати загадки , відтворювати предмет за описом.
Емоційно-ціннісний: Формувати потребу у здоровому способі життя, емоційно реагувати на позитивне та негативне, передавати настрій співчуття та гніву виразом обличчя. Створити емоційний комфорт під час проведення заняття для ефективного засвоєння матеріалу.
Соціально – моральний: Формувати у дітей свідоме ставлення до свого організму, його фізичного стану, розвивати здатність до самоконтролю власного здоровя та харчування.
Мовленнєвий: Удосконалювати інтонаційну виразність мовлення, поповнювати словниковий запас дітей, вчити називати групи вітамінів та продукти харчування у яких вони містяться.
Художньо – естетичний : Зацікавити дітей тематичним персонажем, учити зіставляти себе з ним, формувати у кожній дитині позитивний образ «Я», підтримувати цікавість до творення естетичних завдань.
Фізичний:        сприяти розвитку умінь виконувати імітаційні рухові вправи під час музичної паузи, зміцнювати організм дітей.

Використані матеріали:  столи для гри із скатертинами поділеними на сегменти різного кольору, потяг із зображеннями груп вітамінів, фішки, зображення лікарських рослин, конвертики із завданнями, наголівники, відео запис із описом засобів гігієни дітьми середньої групи, пазли із зображенням овочів та фруктів, пластилін, дошки, стеки, вологі серветки, фруктовий салат, посуд, кошики.

Попередня робота: ознайомлення із групами вітамінів, бесіда про засоби гігієни,ознайомлення із лікарськими рослинами та хворобами які вони лікують, заучування віршів, пісень, загадок,прислів’їв.

                        Хід заняття
Вихователь:  Добрий день, шановні гості. У нас сьогодні дуже    цікаве заняття – гра з валеології «Всезнайки». А поки моїх діток ще немає, я підготую все необхідне. Для проведення заняття нам потрібно багато допоміжних засобів. 
( Вихователь підходить до столів, розкладає необхідні конвертики. До нього підкрадається Зла Хвороба, ходить за виховатилем ).
Вихователь: Ось потрібно ще розкласти пазлики, пластилін.
Кахи! Кахи! Ой! Що це зі мною?
 (Шморгає носом, кашляє, чхає…)
Та що ж це таке? Я ж не зможу заняття провести!
( Повертається )
Та це ж підступна хвороба!
Ану геть від мене! Рятуйте! Діти, допоможіть мені!
(Вибігають діти)
Діти:   Що трапилось?
    Що з вами?
Вихователь: На мене напала підступна Хвороба. Вона хоче      подолати мене.
Діти :  А як же її прогнати? Може покличемо медсестру?
               (Діти виходять)
Зла Хвороба: Добре, добре, що діти пішли. Я теж покличу своїх друзів    Мікробів.
                          Гей, Мікроби, не баріться,
Є тут люди, подивіться!
Можете їх заразити,
Будуть всі вони хворіти!
( Під музику заходять Мікроби)
Мікроби:   1.Звідкіля взялись хвороби?
Їх створили ми – Мікроби.
                    2.Ми маленькі злодіяки,
Хулігани, розбишаки,
Що живуть усюди,
Де є повно бруду.
3.У болоті, у грязюці,
У смітті і у пилюці,
Під брудними нігтями,
Пазурами й кігтями.
                      4.Той хто руки не помиє,
Нас ковтне і захворіє
5.Я – Мікроб, я вас дістану.
Плюну раз, плюну два –
Все у вас буде боліти,
А не тільки голова.
                       6.Хто мене лише вдихне,
Той кахикати почне.
Як до мене доторкнеться,
Нежить в нього теж почнеться.
                      7.Пам’ятатимуть нас всі,
І дорослі і малі.
Де ми побуваємо,
Скрізь слід залишаємо.
                      8.Я — вірус маленький, невидимий, дрібненький,
Та коли попав на руки,
Роблю дуже страшну штуку.
Я розростатись починаю,і хворобу викликаю!
                      9.Ти нас кликала, Хворобо?
Ми прийшли! Ось ми Мікроби!
(Мікроби оточують вихователя, танцюють навколо нього)
         (Пісня)
Ми мікроби, ми злодії,
Любимо коли смердить.
Ви пилиночки тернулись,
А мікроб вже там сидить.
Не помивши руки сіли,
А ми раз, два, три , чотири –
І уже нас цілий світ.

Нас багато (Двіччі)
Ми в дорозі кожну мить.
Якщо ви бридкі бруднулі,
Тоді нам допоможіть.
Брудне тіло, брудне тіло,
 То для нас розкішний дім.
Й не потрібно нам таланту,
 Оселитись в домі тім.
    Заходить медична сестра. На підносі повязки , чай, лимон, мед, часник,  цибуля, фрукти, серветки.                                                                                 
Медична сестра: Ану геть, Хворобо! Ми не дозволимо, щоб ти когось захопила, адже діти наші добри знають як запобігти простудним захворювання
 Вихователь: Діти, ви допоможете мені? Які правила ви  знаєте?
 Діти:                   1) Дотримуватись правил особистої гігієни.
                               2) Правильно харчуватись.
                               3) Виконувати фізичні вправи.
                               4) Вживати овочі і фрукти у яких є вітаміни.
                               5)Носити одяг відповідно до сезону та погоди.
                                  6) Їсти часник та цибулю у яких є фітонциди, що вбивають мікроби. 
Медична сестра: Молодці, діти, а я зараз розкажу вам, як потрібно вести себе. Коли ви уже захворіли.
1)    Обов’язково одягніть захисну маску.
2)     Пийте багато теплого чаю з медом та лимоном.
3)    Вживайте багато вітамінних овочів та фруктів.
4)    Зверніться до лікаря.
Зла Хвороба: Ой щось я не вірю, що усі діти такі розумні. Я думаю, що серед вас є і мої друзі. Ось зараз ми це перевіримо.
Погоджуєтесь?
Діти:               Так!
Зла Хвороба: Тоді пограємо у гру «Все це я». Правила гри такі:
Якщо ви погоджуєтесь з твердженням, яке я скажу, відповідаєте « це я» , якщо ж ні, тоді кажете «це не я». Згода?
                      Рано вранці прокидаюсь,
                      І зарядкою займаюсь,
                      Виростаю дужим я.
                      Хто з вас робить так?
Діти:              Це я!
                       Хто з вас має добру звичку,
Любить мило і водичку?
Хто з вас, діти, без прилуки,
Дуже чисто миє руки?
Це я!
                      Я ніколи не вмиваюсь,
Неохайно одягаюсь,
Нечепура – Ось хто я!
Хто з вас робить так?
Це не я!
                      Я не знаюсь із хворобами,
Не дружу я із мікробами,
Вітаміни я вживаю,
Це корисно, добре знаю!
Це я!
У грязюці я купаюсь,
Та з калюжі умиваюсь,
Робить так уся рідня.
Хто з вас робить так?
Це не я!
Вихователь: Бачиш, Хворобо, наші діти розумні. Так що забирай своїх друзів та іди геть! Діти не хочуть із тобою дружити. А вам, шановна медична сестра, дякую, що врятували!
Медсестра: На здоровя! Звертайтесь коли потрібно!
                    Щоб росли ви, дітки, дужими,
Не будьте до себе байдужими:
Все тіло своє бережіть,
Із медициною дружіть!
Бо здоровя - основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви вам росту і сил додають.
(Виходить)
Зла Хвороба: А можна мені залишитись з вами? Я обіцяю, що не буду нікому шкодити!
Вихователь: Дозволимо Злій Хворобі залишитись? Ну що ж, тоді сідай отут і будеш оцінювати знання наших команд. А ви, Мікроби теж можете залишитись і будете приймати участь у нашій грі. А щоб ви не зашкодили нам, пропоную виконувати вам творчі завдання. Прошу зайняти місця!
                     У нашій грі приймають участь дві команди:
1)    Команда « Здоровятка»
2)    Команда « Не хворійків»
Прошу команд вишикуватись.
Девіз команди «Здоровятка»:Ми малятка здоровятка,
Зранку робимо зарядку.
Хто дружити з нами буде,
Про хвороби вмить забуде.
Девіз команди « Не хворійків»:Ми команда « Не хворійків» ,
  Ми усе, усе умієм.
  Бути здоровим – висока мета,
  Кожного хто у садочку зроста.
Вихователь:   Вітаємо вас команди. Прошу сідати. Розпочнемо гру. Наша гра « Всезнайки» проходитиме двома лініями. Перша лінія – це творчі завдання. Їх будуть виконувати наші гості Мікроби, адже вони обіцяли змінитись та допомогти.
Друга лінія – інтелектуальна, для наших команд.
Завдання для творчої групи:
1)    Скласти пазли (Овочі та фрукти) Додаток: №1-4
2)     Виліпити предмет , який ви склали із пластиліну.

Приступаємо до гри. У кожної команди на столах є конвертики із завданням на полі відповідного кольору . Визначити конвертик із яким завданням ми відкриваємо нам допоможе стрілочка. Крутимо стрілочку. Прошу дітей, які знаходяться біля поля відповідного кольору підняти конвертики.
Завдання 1:Загадати протилежній команді загадки про  засоби гігієни.
« Здоровятка»: 1.Миє личко. Лізе в очі,
В миску вислизнути хоче.
Вимиває бруд, чорнило,
Запашне, рожеве…
                               2.Живу у тюбику я,
Корисна я і запашна.
                                3.Весела Акулина,
Пішла гулять по спині.
Поки вона гуляла,
Спинка чистенькою стала.
    « Не хворійки»: 1.Мию, мию без жалю.
Мию там де брудно.
Я купатись не люблю,
Я від того худну.
                                2.Полотняна доріжка
Витирає руки й ніжки.
                                3.Зуби є, а рота немає.
Завдання 2:
Хто більше прислів’їв про здоровя назве:
                                Без здоров’я нема щастя.
Де чисте повітря  й джерельна вода, там буде здоровя, відійде біда.
Здоровим будеш, все здобудеш!
Здоровя дорожче ніж багатство.
Здоровя маємо, не дбаємо, а втративши. плачемо.
Дорожчого від здоровя нічого немає.
Бережи одяг поки новий, а здоров’я поки молодий.
Завдання 3
« Потяг вітамінів». Додаток №5-8
Наш потяг вітамінів має 4 вагончики. Кожен вагончик везе вітаміни певної групи, але на них загубились вивіски. Потрібно закріпити правильну вивіску над відповідним вагончиком.
1.  Вітамін А міститься у шпинаті, моркві, гарбузі, абрикосах. Відповідає за здорову шкіру та хороший зір.
2.Вітамін B міститься у хлібі, печінці, горосі, грецьких горіхах. Покращує травлення, відновлює сили, зміцнює організм.
3.Вітамін C міститься у лимонах, капусті, цибулі, картоплі, смородині. Бере участь в обміні речовин, покращує опірність організму. Сприяє росту.
4.Вітамін D міститься у молоці, сирі, яєчних жовтках, риб’ячому жирі. Відновлює кістки. Запобігає рахіту у дітей.
Музична пауза (Пісня)
Прокидаємось ми зранку,
Поспішаємо до води,
Миєм ручки, миєм личко.
Щоб чистенькими були
Приспів:
Мило, щітка й порошок –
Добрі друзі для діток.
Мильні бульбашки барвисті –
Діти гарні , діти чисті.
Буль, буль, буль, буль, буль, буль,
Бульбашки духмяні.
Буль,буль,буль, буль, буль,буль,
Будемо охайні.

Для волосся нам потрібні
І шампунь і гребінець,
А хто душ щодня приймає,
Той звичайно молодець.
                          Завдання 4 « Бабусина аптека»
Бабуся:   Доброго дня, діти. Оце дивлюсь я на вас і думаю. Які ж ви молодці. Усе ви знаєте, усе умієте, мабуть і мені зможете допомогти. А завдання у мене  ось яке. Ви уже знаєте, як запобігти захворюванням та як лікуватися лікарськими рослинами. Допоможіть мені, будь ласка, розібратись які рослини у мене є і що вони лікують.
( Зображення лікарських та отруйних рослин) Додаток (9-10)
Для команди « Здоровятка»
1)    Серед зображень даних рослин знайдіть ті , які лікують від простуди?(Мати-мачуха,суниця)
2)    Якою рослиною можна зупинити кровотечу? (Подорожник)
3)    Яка з даних рослин отруйна? (Вороняче око)
 Для команди « Не хворійків»
1)    За допомогою яких рослин можна знизити температуру тіла?
 ( Ожина, малина)
2)    Якими рослинами можна лікувати животик?        
  ( Ромашка, звіробій)
3)     Які серед даних рослин отруйні? ( Дурман)
Завдання 5 « Вітамінний салат»
(Командам пропонується фруктовий салат)
Ось салатик вітамінний,
І на смак він теж відмінний.
Все змішалося у ньому,
Пригощайтесь на здоровя.
У такім смачнім салаті,
Вітамінів є багато
Що тут – треба відгадати?
Складники усі назвати!
                                     Завдання 6  « Відгадай що це?»
Молодші діти називають ознаки  та властивості предмета не називаючи їх. ( Додаток на диску)
1.Вона живе у тюбику, вона білого кольору. На смак схожа на жуйку. Нею чистять зубки.
2.Ним миють голову, він гарно пахне, він рідкий,
щипає очки. Коли його з пінити утворяться бульбашки.
3.Воно схоже на цеглинку, ним миються, воно щипає очки, а ще ним перуть. Буває із різними запахами.
4.Вона красива. Має ручку. Нею чистять зубки. На неї наносять пасту.
Вихователь:    молодці, діти. Гарно справились із завданнями.
      А що ж наші друзі? Давайте глянемо як у них  справи . Ви теж можете принести своїм командам додаткові бали за правильно виконану роботу. Представляйте свої вироби.
Діти:  1.Червоненький і кругленький.
Соковитий і смачненький
Вітамінів торбу має,
Хто з вас , діти , відгадає?
          2.Виростає вона на городі,
В кожній гостині вона у великій пригоді,
 Хто її часто вживає, той зір хороший має.
3.Одежин багато має,
Така в неї вдача.
Той, хто її роздягає,
Той частенько плаче.
4.Хто голівку свою влітку накриває,
І по двадцять хусток має.
           5.Із чого ягоди й листки,
Засушена іще і квітка,
Допоможе зберегти,
Здоровя всім маленьким.
6.Мячик це кругленький,
Стиглий, червоненький.
Вітамінами наливається,
Як цей мячик називається?
          7..Соковита і жовтенька,
Яблуку подружка.
Подумайте, відгадайте,
Як же звати мене?
          8.На дереві невеличкі,
Дозрівають дві сестрички.
Червоненькі і кругленькі,
Люблять діти їх маленькі.
Вихователь:     Ну що ж шановне журі, підводимо підсумки.( За кожну правильну відповідь журі дає повітряну кульку)Отож ми побачили, що ви, діти, добре знаєте, як   берегти своє здоров’я. А вам, дорогі гості хочемо теж побажати міцного здоров’я і подарувати пісню.
                           1.  Ми сьогодні в нашім дитсадочку
Зустрічаєм дорогих гостей.
Всім здоровя побажати хочем,
І бадьорості на кожен день.
Приспів:
На гостини вас чекаєм знову,
Дитсадок відчинений для всіх.
Пам’ятайте – краща терапія –
Дітвори дзвінкий, веселий сміх.
                             2.Щоб ніколи ви хвороб не знали,
Довго – довго радісно жили,
Ми бажаєм, щоб своїм здоровям ,
Завжди ви гордитися могли

Немає коментарів:

Дописати коментар