субота, 21 січня 2017 р.

«Бережи природу ти – 


не потрапиш до біди»

Конспект заняття: 



   Велика  і красива  наша Україна!  Це  земля чарівних  пісень і  співучих солов’їв, це синь голубих річок і неба голубого вись, це сонце золоте і зелені квітучі сади. Це тихі води, ясні зорі, лани золотої пшениці, під вікнами  мальви і чорнобривці, плакучі верби над водою
і червона  горобина,розкішний  вінок з рути і барвінку, м’яти і любистку. Все це – наша Україна!
     Чудово сказав про неї В. Крищенко у вірші « Україна ».             
                              Я дивлюсь на зелені поля…
                              Це і є Україна моя…
                              Все, що бачать довкруг мої очі:
                              І струмочок тоненький, співучий,
                              І вільшаник густий край болота,
                              І щоденна у полі робота…
Ось яка чудова і прекрасна наша Україна!

Любі мої дошкільнята,
Милі мої діти!
Знаю я що дуже добре ви
Співом володієте!
Танцювати вмієте,
Гратися, стрибати!
Та не знаю чи подобається
Вам подорожувати?
Діти: Так!
Вихователь:  Якщо подобається, тоді давайте разом здійснимо                                подорож нашою славною країною!   А на чому тоді, діти,
                       Можна подорож здійснити?

Діти : Автомобіль , літак, поїзд.

Вихователь:Вірно! Засобів багато
                      Люди зараз мають!
                      Але хай вони також
                      І природу поважають!
                      Гази випуска машина,
                      Літак дуже дорогий!
                     Де ж нам взяти для подорожі
                     Найкращий засіб і який?
Вихователь ходить по кімнаті. Знаходить килим!

    О! Знайшла!
    Це , любі діти,
    Чудо килим!
    Ми на ньому будемо летіти!
    Хочете мандрувати на килимі?
    Тоді прошу сідати!

    Сонце в мандрівку нас закликає!
    І про дорогу оповідає!
    Летіть , мої любі
    На землю дивіться,
    Травам і квітам ніжно вклоніться!
    Несіть же їм ласку у кожній долонці,
    Разом з промінням веселого сонця.
    Хай же мандрівка казкою стане
    Про неї розкажете татам і мамам!

    А ось і перша наша зупинка: « Зелений гай»

( Чути щебетання пташок)
  
Вихователь: Подивіться як чудово!
                       Запах трав і спів пташок!
                       І як зелено довкола!
                       Дивіться ви сюди. Будь ласка.
                       Яка усюди казка!
( Виходить Природа!)
Природа: Вітаю вас у  своєму царстві!
                   Багатства у лісу усі незліченні!
                   Ласкаво прошу у царство зелене!
                   Царство моє усім вам відоме –
                   І зовсім воно не далеко від дому.
                   Трави у царстві духмяні, м’які,
                   Вітер гойдається в них по росі,
                   Лічу старанно стеблинки усі.
                   Кожну стеблинку люблю . пригортаю,
                   Знайте: Зайвих рослин не буває!!!
                   Мої багатства усі незліченні.
                   Ласкаво прошу у царство зелене! 

    Вихователь: Ой! А що це тут тріскоче!  ( Під музику із кінофільму « Пригоди Буратіно»    заходять кіт Базиліо та лисиця Аліса)  
Аліса:         Як я природу люблю!
                    Хороше в нашім гаю!
                    Пташки цвірінчать!
                    Свіже повітрячко,
                    Прямо як у раю!
 Базиліо:    І я природу люблю.
                    Ще й на травичці поспати
                    Біля яскравого вогню!

Аліса:         Базиліо, подивись яка краса. Можна і перепочити.

Базиліо:    Може, й краса. Алісо, але мені щось холоднувато.

Аліса:        Зараз буде тепло.( Під купою гілок ліхтарик. Шукає сірники.)
Базиліо:    О! Тепер краса!

Аліса:         Подивись Базиліо тут навіть квіточки є!

Базиліо:     Я тобі їх подарую!( Вириває штучні квіти)

Аліса:         Базиліо! Ну ти справжній силач!
                    ШварцнегерІ Квіти з корінням вирвав!

Базиліо:     Ой! Мені щось їсти хочеться!

Аліса:          І це у мене є! ( Виймає з сумочки бутерброди, консерви, булку.
Аліса і Базиліо їдять, розкидають папери. Баночки з під консерви, пляшки)

Аліса:        Ой щось мене вкусило! ( Ляскає себе по щоці)

Базиліо:    І мене!

Аліса:       Та це ж мурашки! Де ж то мій « дихлофос» ( Дістає і кропить. Обоє падають.)

Виходить Природа . Обходить навколо них, дмухає, піднімає їх.

Природа:  Природу треба берегти
                    Й не потрапиш до біди!

Обоє:  Ця галявина чудова
             Зараз буде тут як нова!
             Діти , допоможіть нам!

( Аліса і Базиліо прибирають галявину)
Вихователь: Килимок чекає нас
                        Подорож продовжить час!

Чи зрозуміли ви діти як слід поводити себе у лісі?  Ліс – це частина природи, яку потрібно берегти!

                        А оті наша наступна зупинка.
                        А куди це ми прилетіли?
                        Стрункі дерева тут.
                        Тварини рідкісні гуляють,
                        І квіти дивнії цвітуть!

( Табличка « Заповідник»)

                  
Вихователь:   Погляньте, діти, це заповідник.
                          Заповідник – це надзвичайно гарне місце де живуть                                          рідкісні рослини і тварини.
                         Але що це за шум знову?
                         Голос, крики і розмови?
( Забігає олень за ним розбійники)
Розбійники:    Називають нас погано,
                           Як же терпить нас земля?
                           В заповіднику живемо,
                           Маєм їсти ми щодня!
                           Ой-ля-ля! Ой-ля-ля! Еха!
                           Маєм їсти ми щодня!
                           Ой-ля-ля! Ой-ля-ля! Еха!
(Розбійники оточують оленя.)
                        Ми тебе, оленю, зловим:
                        Подарунок ти в наш час!
                        В день холодний, в день голодний
                        Шашличком будеш для нас!
                        Ой-ля-ля! Ой-ля-ля! Еха!
                        Шашличком будеш для нас.
                        Ой-ля-ля! Ой-ля-ля! Еха!

( Розбійники намагаються зловити оленя, звязати його мотузкою. Звучить марш. Заходить дитина-інспеткор з охорони заповідника.)

Інспектор:    А це що за неподобство,
                       Хто шумить у ранній час?
                       Назавжди запамятайте:
                       Заповідник не для вас!
(Інспектор наставляє на розбійників рушницю і, переляканих, виводить із залу.)

Олень:       Поспішу додому я,
                    Бо у мене є сімя.
                    Ви ж природу бережіть,
                    Нас, тваринок, всіх любіть! (Виходить.)
(Діти сідають на килим перевязаний бантом, лист.)

Вихователь:   Продовжимо нашу подорож.
                   Отож діти, сподіваюсь
                   Ви зрозуміли, що тваринок
                   Потрібно берегти.
                   Ой, а хто це такий гарний
                   Літає навколо нас!

(Метелик залітає і кружляє навколо нас із Сонечком.)

Метелик:   Дуже просимо вас, люди,
                     Хай життя в нас довше буде!
                    Ви нас краще не ловіть,
                    До коробок не садіть.
                    Полюбуйтесь, помилуйтесь,
                    Жить в природі залишіть.

Сонечко:    Я сонечко, жук красивий,
                     Червоний в крапку кожушок,
                     Я зїм всіх попелиць, шкідливих,
                     Я лечу, щасливий, на лужок.
                    Пташки нас не чіпають,
                    Ми гіренькі – добре знають.
                    Ми виділяєм рідину –
                    Неприємну і гірку.
                    Ви нас, діти, стережіть,
                    Не знищуйте, бережіть!

Діти:           Летіть, летіть комашечки, з вітерцем,
                    За яскравим сонячним промінцем,
                    Сідайте на травичку,
                    Потім на вербичку,
                    З вами лише граємось
                    І зовсім не знущаємось.

Вихователь:        Вам з природою дружити
                              Довгі роки, любі діти.
                              Тож умійте природу любити,
                               І кожній комашці радіти.
                               І знову на килимок сідаємо
                                У мандрівку далі ми злітаємо.

Вихователь:      Дошкільнята! Любі діти!
                            Подивіться ось сюди!
                            Верби довгі коси миють,
                            Розрослися тут кущі.
                            Та чому вода в садочку
                            Сумно просить чистоти?
                            Ранок. Сонце вже проснулось,
                            Півник крильцями забив.
                            Голосний хазяїн двору
                            Водяника розбудив.
(Музика)

Водяник:   Я у ставочку стільки літ!
                    О, як набридла ця багнюка!
                    Бо тут перуться килими –
                    Це відчувати – просто мука!
                    Давно русалоньки мої
                    Мене покинули, старого.
                    О, як же хочеться мені
                    Ставочка чистого, нового!

Вихователь:    Нумо діти, до роботи!
                        
 Всі очистимо ставок!
Водяник:     Оце диво! Ще не бачив
                      Славних я таких діток.

                       Який щасливий я тепер,
                       На повні груди проспіваю
                       У володіннячках своїх
                       Тепер я чисту воду маю!
                       Низький уклін вам, діточки,
                       За те, що добре так старались,
                       За те, що чистий мій ставок,
                       За те, що гарно все прибрали, буль-буль!

Вихователь:    І зраділи жабенята –
                           У танок пішли усі,
                           Ще і рибок танцювати
                           Запросили карасі.
(Таночок рибок)
Діти:            Не кидай у водойму бруду!
                     Не засмічуй джерело!
                     Бо вода потрібна людям,
                     Чиста, як прозоре скло.

                       Гарну справу ми зробили,
                       Дружно витрачали сили.
                       Славну подорож здійснили,
                       І багато зрозуміли!

1)    Не ламай гілок кущів і дерев!
2)    Не обривай листя і цвіту!
3)    Не псуй кори дерев!
4)    Не зривай марно квітів в полі, лісі лузі!
5)    Не обривай павутиння і не вбивай павуків!
6)    Не вбивай жаб!
7)    Не лови метеликів та інших комах!
8)    Не руйнуй мурашників!
9)    Не лови диких тварин!
10)                        Не руйнуй гнізда птахів!
11)                        Не галасуй у лісі, гаї!
12)                        Не залишай багаття!
13)                        Не залишай у лісі папери, банки, уламки скла!

Вихователь:    Світ прекрасний навколо тебе,
                           Сонце ясне і ясне небо,
                           Птахи і звірі, гори і ріки –
                           Нехай він буде таким навіки!
                           Нехай людина добро приносить,
                           Бо світ навколо любові просить.


Природа:      До вас, мої друзі, звертаюся Я!
                       Стоїть на узліссі ялинка моя –
                       Не зрубайте її!
                       У небі літає пташина моя –
                       Не убийте її!
                       Ясніє на небі зірка моя –
                       Не згасіть її!
                       Світ казку будує мрія моя –
                       Не спиняйте її!

Вихователь:    Збережімо деревце в долині,
                          Щоб шуміло на тугих вітрах.
                          Стане більше цвіту в Україні,
                          В нім зів’є своє гніздечко птах.
                          Збережімо річку і криницю,
                          І пізнаймо глибше до пуття.
                         Відкриваймо кожну таємницю,
                         Збережімо землю і життя.

(Пісня: Хай завжди)

Немає коментарів:

Дописати коментар