Скоро літо, а з ним — відпустка… і така приємна виплата, як матеріальна допомога на оздоровлення. Скільки ж отримають працівники дошкільних закладів у цьому році?
Допомога на оздоровлення гарантована державою, а отже на її виплату:- передбачають видатки обов’язково
- писати заяву не обов’язково
Розмір матеріальної допомоги на оздоровлення = посадовий оклад (ставка заробітної плати). При цьому орієнтуються на обсяги фонду оплати праці.
Під час планування до початку бюджетного року місцевий орган управління освітою у складових заробітної плати передбачає допомогу на оздоровлення, керуючись нормами:- постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298
- наказу МОН «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557.
Для вихователів та інших педагогічних працівників матдопомогу на оздоровлення надають разом із виплатами до щорічної основної відпустки (ст. 57 Закону України «Про освіту»).
Право на таку допомогу мають педпрацівники:
1. зазначені у Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників (затв. постановою КМУ від 14.06.2000 № 963)
2. лише за основним місцем роботи незалежно від навантаження (обсягу роботи).
Зорієнтуймося, скільки грошової допомоги нарахують у 2017 році.Розрахунок для завідувача (директора) дошкільного закладу
Завідувачу дошкільного закладу встановлено найвищий 14-й тарифний розряд (з вересня найвищим буде 16-й т. р., якщо ще не підвищили), за яким посадовий оклад = 3872 грн.
Припустимо, середньомісячна кількість дітей у закладі — 132 дитини. А за кожні наступні 60 дітей понад 60 посадовий оклад підвищується на 3% (примітка до п. 11 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти від 15.04.1993 № 102). Тому:
3872 грн. × 3% = 116 грн — розмір підвищення
3872 + 116 = 3988 грн — новий розмір окладу,
а також допомоги на оздоровлення.
Розрахунок для вихователя ДНЗ компенсуючого типуа також допомоги на оздоровлення.
Вихователю за результатами атестації присвоєно першу кваліфікаційну категорію, що відповідає 11-му тарифному розряду (з вересня — 13-му, якщо ще не підвищено).
За таких умов ставка заробітної плати за 11-м тарифним розрядом становить 3152 грн.
За роботу з дітьми, які мають порушення у фізичному чи розумовому розвитку, потребують особливих умов виховання або тривалого лікування, ставка підвищується на 20%. А тому:
3152 грн. × 20% = 630 грн — розмір підвищення
3152 + 630 = 3782 грн — новий розмір ставки з/п,
а також допомоги на оздоровлення.
Розрахунок для вихователя, який має педагогічне навантаження менше ніж на ставкуа також допомоги на оздоровлення.
Вихователь ДНЗ загального типу за основним місцем роботи має тижневе навантаження 15 год.
Ставка відповідає 9-му тарифному розряду = 2768 грн.
За 15 год. виховательської роботи йому нарахують:
(2768 грн × 15 год.) ÷ 30 год = 1384 грн.
Однак розмір матеріальної допомоги на оздоровлення становитиме 2768 грн, тобто відповідатиме ставці заробітної плати.
За інформацією Українського інституту національної памʼяті
Збільшилися штрафні санкції за порушення трудового законодавства
27.01.2017
Законом України від 6 грудня 2016 року № 1774-VIII (набрав чинності з 1 січня 2017 року) внесено зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України та Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими суттєво збільшились фінансові та штрафні санкції за порушення трудового законодавства.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлена мінімальна заробітна плата у місячному розмірі 3200 гривень.
Відповідно до ч. 2 ст. 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:
1) фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (96000 грн);
2) порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн);
3) недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (32000 грн);
4) недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (32000 грн);
5) недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні — у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн);
6) недопущення до проведення перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, створення перешкод у її проведенні – у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (320000 грн);
7) порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим – сьомим цієї частини, – у розмірі мінімальної заробітної плати (3200 грн).
Штрафи, зазначені у ст. 265 КЗпП України, накладаються Державною службою України з питань праці відповідно до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 року № 509.
Форма постанови про накладення штрафів посадовими особами Державної служби з питань праці затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 2.02.2016 року № 67.
У разі несплати штрафу суб’єктом господарювання у добровільному порядку протягом місяця виконання постанови про накладення штрафу здійснюється органами державної виконавчої служби.
Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.
Окрім фінансових санкцій, посадові особи юридичної особи та фізичні особи-підприємці можуть бути притягнуті за ці ж порушення законодавства ще й до адміністративної відповідальності на підставі статті 41 КУпАП:
1) порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю – штраф від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 510 грн до 1700 грн);
2) повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого ч. 1 ст.41 або ті самі діяння, вчинені щодо неповнолітнього, вагітної жінки, одинокого батька, матері або особи, яка їх замінює і виховує дитину віком до 14 років або дитину-інваліда, – штраф від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 1700 грн до 5100 грн);
3) фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) – штраф від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 8500 грн до 17000 грн);
4) повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого ч. 3 ст. 41 – штраф від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 17000 грн до 34000 грн);
5) порушення вимог законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці – штраф на працівників від чотирьох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 68 грн до 170 грн) і на посадових осіб – від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 340 грн до 680 грн);
6) порушення встановленого порядку повідомлення (надання інформації) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, про нещасний випадок на виробництві – штраф від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 340 грн до 850 грн);
7) порушення встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» – штраф від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 грн до 1700 грн).
За матеріалами Юридичного відділу ЦК Профспілки
Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлена мінімальна заробітна плата у місячному розмірі 3200 гривень.
Відповідно до ч. 2 ст. 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:
1) фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (96000 грн);
2) порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн);
3) недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (32000 грн);
4) недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (32000 грн);
5) недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні — у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн);
6) недопущення до проведення перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, створення перешкод у її проведенні – у стократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (320000 грн);
7) порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим – сьомим цієї частини, – у розмірі мінімальної заробітної плати (3200 грн).
Штрафи, зазначені у ст. 265 КЗпП України, накладаються Державною службою України з питань праці відповідно до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 року № 509.
Форма постанови про накладення штрафів посадовими особами Державної служби з питань праці затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 2.02.2016 року № 67.
У разі несплати штрафу суб’єктом господарювання у добровільному порядку протягом місяця виконання постанови про накладення штрафу здійснюється органами державної виконавчої служби.
Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.
Окрім фінансових санкцій, посадові особи юридичної особи та фізичні особи-підприємці можуть бути притягнуті за ці ж порушення законодавства ще й до адміністративної відповідальності на підставі статті 41 КУпАП:
1) порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю – штраф від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 510 грн до 1700 грн);
2) повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого ч. 1 ст.41 або ті самі діяння, вчинені щодо неповнолітнього, вагітної жінки, одинокого батька, матері або особи, яка їх замінює і виховує дитину віком до 14 років або дитину-інваліда, – штраф від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 1700 грн до 5100 грн);
3) фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) – штраф від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 8500 грн до 17000 грн);
4) повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого ч. 3 ст. 41 – штраф від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 17000 грн до 34000 грн);
5) порушення вимог законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці – штраф на працівників від чотирьох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 68 грн до 170 грн) і на посадових осіб – від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 340 грн до 680 грн);
6) порушення встановленого порядку повідомлення (надання інформації) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, про нещасний випадок на виробництві – штраф від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян» (від 340 грн до 850 грн);
7) порушення встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» – штраф від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 грн до 1700 грн).
Асоціація працівників дошкільної освіти звернулася до голів обласних державних адміністрацій посприяти підвищенню посадових окладів (ставок) працівників дошкільних навчальних закладів
У листі Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» від 19.01.2017 № 3 ідеться про те, що з початку року на 2 тарифні розряди зросли оклади (ставки) педагогів загальноосвітніх навчальних закладів. Натомість підвищення окладів і ставок педагогічних працівників дошкільних закладів очікуване лише з початком 2017/2018 навчального року.
Звертаючись до адресатів, Асоціація вважає мудрим і справедливим рішення тих органів місцевого самоврядування, які вже ухвалили рішення про підвищення тарифних розрядів педагогічних працівників закладів та установ освіти, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів, зокрема й дошкільної.
Адже на таке право вказано у пункті 3 постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 974 «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298».Просимо звернутися до органів місцевого самоврядування з проханням віднайти кошти для підвищення посадових окладів працівникам дошкільних навчальних закладів у більш ранні терміни. Упевнені, що прийняття такого рішення слугуватиме підвищенню авторитету місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підняттю престижності праці працівників дошкільних навчальних закладів.
Голова правління Ніна Омельяненко
Корисна стаття
Гарантії оплати праці освітянам до 2020 року
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/rubric/32 ( Педрада)
Розглянемо, як узгодили між собою питання оплати праці освітян Міністерство освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки у новій Галузевій угоді на 2016-2020 роки
Нововведення та перегляд умов нормування й оплати праці освітян здійснюватимуть обопільно:- МОН України
- ЦК Профспілки працівників освіти і науки.
Зобов’язання щодо поліпшення умов нормування та оплати праці освітян
Суб’єкт
|
Зобов’язання
|
Зміст
| ||
МОН України | Державний контроль за дотриманням економічних гарантій педпрацівників |
– КЗпП
– Галузевою угодою
– ЗУ «Про освіту»
– іншими актами
| ||
Підвищення рівня заробітної плати освітян |
| |||
– від 3 років стажу
– від 10 років стажу
– від 20 років стажу
|
10%
20%
30%
| |||
|
20%
| |||
Збільшення посадових окладів і ставок |
– звань
– наукових ступенів
| |||
Забезпечення доплат |
| |||
Вирішення проблемних питань |
– підручників та посібників
– тренінгових аудіо- та відеозаписів
– освітніх програм
– інших педагогічних матеріалів
| |||
ЦК Профспілки | Громадський контроль за дотриманням економічних гарантій педпрацівників |
– чинних актів українського трудового законодавства
– договірних положень заінтересованих сторін
| ||
Представництво інтересів педагогічних працівників |
– держнагляду
– виконавчої влади
– іншими заінтересованими особами
| |||
Оцінка дотримання правових актів про працю |
|
З огляду на зазначене керівникам загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів рекомендовано:
- учителям, які перебувають у декретній відпустці, встановлювати річне педагогічне навантаження, еквівалентне ставці, а в період їхньої відсутності години тимчасово віддавати іншим працівникам навчального закладу
– після виходу на роботу забезпечити таким педагогам кількість годин, визначену на початок навчального року
- гарантувати зайнятість педпрацівників у повному обсязі ставки заробітної плати
- здійснювати оплату педагогам, які одноосібно завідують двома чи більше навчальними кабінетами
- не встановлювати лімітів шкільних кабінетів за критерієм кількості чи типу, за завідування котрими гарантується доплата
- забезпечувати виплату доплат у випадках:
– поєднання педагогічної роботи із завідуванням навчальними кабінетами чи з класним керівництвом працівниками шкільної адміністрації
– суміщення, збільшення зони обслуговування, виконання функцій тимчасово відсутніх осіб з одночасним виконанням особистих основних завдань
– нічних робіт (з 22:00 до 06:00) — з доплатою 40% окладу
- гарантувати подвійну оплату освітянам у випадках надурочної роботи, якщо:
– батьки забирають вихованців дошкільного закладу із запізненням, поза встановленим графіком роботи часом
– змінник у дитсадку не зміг вийти на роботу
– праця в літньому таборі за вимогою роботодавця виконується у позаробочий час
– робота в освітньому закладі відбувається у неробочі, святкові чи вихідні дні
- зберігати зарплату в повному обсязі за педпрацівниками, які були учасниками страйків
- забезпечувати підвищення кваліфікації учителів 1-4-х класів з:
– інформатики
- здійснювати виплати зарплати:
– через банківські установи (у випадку наявності відповідних заяв педпрацівників)
– із компенсацією у випадку недотримання термінів виплати
– зі своєчасною індексацією
- визначати розмір авансу в обсязі, що дорівнює або більший від оплати за фактично відпрацьовані години
- забезпечувати відповідні виплати:
– переможцям конкурсів (як-от «Учитель/Вихователь/Класний керівник року»), а також нагородженим знаком «Відмінник освіти України»
– педпрацівникам, які потребують матеріальної допомоги, вчителям і вихователям за творчість і новаторство — від 2% заробітного фонду
– вчителям та вихователям за умови припинення договору за фактом порушення керівним органом норм трудового законодавства — від 4-кратного розміру місячної заробітної плати
- встановлювати вчителям та вихователям, які працюють із ВІЛ-позитивними учнями (чи вихованцями) або в інклюзивних закладах:
– підвищену заробітну плату
– 50% надбавку
Додаткові економічні гарантії Галузевої угоди
Додаткові гарантії МОН України та ЦК Профспілки
Зобов’язання
|
Зміст
| |
Вжиття невідкладних заходів для гарантування |
– час між виплатами не повинен перевищувати 16 днів
– виплата здійснюється не пізніше, як через тиждень після фактично виконаної роботи
– музкерівників дитячих садків
– працівників методкабінетів
– фахівців управлінь та відділів освіти
– інженерів з охорони праці
– інших освітніх працівників
| |
Моніторинг і подальше вжиття обґрунтованих обмін важливою інформацією щодо реалізації гарантій оплати праці педагогів частіше разу на 4 місяці |
Як визначено у пункті 8 Переліку робіт, які не є сумісництвом, доданого до Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, що затверджене наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 № 43, не є сумісництвом:
- робота понад установлену норму учбового навантаження
- педагогічна робота та керівництво гуртками в тому самому закладі.
Різниця в умовах оплати праці залежно від тривалості заміни
Джерело :http://www.pedrada.com.ua/rubric/32
Години заміщення педагогічними працівниками тимчасово відсутніх колег оплачують понад встановлене тарифікацією тижневе навантаження за погодинною оплатою праці.
Згідно з пунктом 73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), погодинна оплата праці педагогічних працівників допускається лише при оплаті за години заміщення тимчасово відсутніх по хворобі або з інших причин вихователів, яке тривало не більше двох місяців, а також при оплаті працівників підприємств, організацій та установ, які залучаються для педагогічної роботи.
Якщо заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного педагогічного навантаження в порядку, передбаченому пунктом 68 Інструкції № 102, тобто за тарифікацією.
Визначаємо розмір погодинної ставки
Щоб визначити розмір погодинної ставки заробітної плати, слід місячну тарифну ставку, встановлену за відповідну норму годин навчального навантаження на тиждень, поділити на середньомісячну кількість годин, передбачену балансом робочого часу на відповідний рік.
Ставки заробітної плати (посадові оклади) виплачують за відповідний обсяг педагогічного навантаження на тиждень:
- 30 год. — вихователям груп загального типу дошкільних закладів, інструкторам фізкультури
- 25 год. — вихователям спеціальних навчальних закладів (груп) для дітей із вадами у фізичному чи розумовому розвитку
- 24 год. — музичним керівникам
- 20 год. — учителям-логопедам та учителям-дефектологам
- 18 год. — керівникам гуртків.
- на 2016 рік — у листі від 20.07.2015 № 10846/0/14-15/13
- на 2017 рік — у листі від 05.08.2016 № 11535/0/14-16/13.
Робочий тиждень
| ||||||
30 год.
|
25 год.
|
24 год.
|
20 год.
|
18 год.
| ||
Норма робочого часу | 2016 рік |
1506,0 год.
|
1255,0 год.
|
1204,8 год.
|
1004,0 год.
|
903,6 год.
|
2017 рік |
1494 год.
|
1245 год.
|
1195,2 год.
|
996 год.
|
896,4 год.
|
Щоб обчислити середньомісячну кількість годин, слід норму робочого часу поділити на число місяців у році:
Посади педагогічних працівників
| |||||
вихователь, який працює з дітьми у групах загального типу, інструктор з фізкультури
|
вихователь, який працює з дітьми із вадами у фізичному чи розумовому розвитку
|
музичний керівник
|
учитель-логопед, учитель-дефектолог
|
керівник гуртка
| |
2016 рік |
1506 год. ÷ 12 міс. = 125,5 год.
|
1255 год. ÷ 12 міс. = 104,6 год.
|
1204,8 год. ÷ 12 міс. = 100,4 год.
|
1004 год. ÷ 12 міс. = 83,7 год.
|
903,6 год. ÷ 12 міс. = 75,3 год.
|
2017 рік |
1494 год. ÷ 12 міс. = 124,5 год.
|
1245 год. ÷ 12 міс. = 103,8 год.
|
1195,2 год. ÷ 12 міс. = 99,6 год.
|
996 год. ÷ 12 міс. = 83 год.
|
896,4 год. ÷ 12 міс. = 74,7 год.
|
Обчислюємо розмір доплати за заміну
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/rubric/32
Посадові оклади (тарифні ставки) працівникам визначають, множачи оклад (ставку) працівника 1-го тарифного розряду на відповідний тарифний коефіцієнт за розрядами Єдиної тарифної сітки (ЄТС).
Якщо посадовий оклад (тарифна ставка) визначений у гривнях з копійками, то цифри до 0,5 відкидають, від 0,5 і вище — заокруглюють до однієї гривні.Розміри розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ на основі ЄТС наведені в додатку 1 до наказу Міністерства освіти і науки України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Надбавки за вислугу років та «за престижність праці» нараховують і на оплату за години заміщення.
Зауважте!
За певних обставин (коли вихователь працює одночасно з двома групами) за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника особі, яка виконує його обов’язки, може бути встановлено доплату у розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати).
Чому у школах підвищено оплату праці з початку року, а в дитсадках — ні
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/rubric/32
Постановою від 14.12.2016 № 974 Кабмін вніс зміни до додатка 2 до своєї постанови від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»
З огляду на зміни з початку цього року пропорційно на два пункти підвищено тарифні розряди, які можуть бути встановлені педагогам і керівникам шкіл та дошкільних навчальних закладів.
Керівні та педагогічні працівники
|
Тарифні розряди
|
– загальноосвітніх, професійно-технічних, міжшкільних закладів усіх типів і найменувань
– технікумів і коледжів (в тому числі у структурі університетів, академій та інститутів), їх філій
|
14–18
|
|
15–18
|
|
15
|
– дошкільного навчального закладу
– школи естетичного виховання
– позашкільного навчального закладу
|
12–16
|
|
10–13
|
|
11–13
|
| |
– навчально-виробничої (навчальної) майстерні
– навчально-методичного кабінету
– лабораторії (кабінету) навчально-методичного (методичного) закладу
– відділення виробничої практики технікумів і коледжів (в тому числі у структурі університетів, академій та інститутів)
|
11–14
|
– навчально-консультаційного пункту
– інтернату при школі
– заочного відділення школи
– фільмотеки
|
9–10
|
|
10–14
|
|
10–12
|
|
14
|
|
9–12
|
| |
– гуртка
– секції
– студії та інших форм гурткової роботи
| |
|
10
|
|
9–12
|
Коли й кому підвищать оклади та ставки
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/rubric/32
|
освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
|
державного та місцевих бюджетів
| ||
|
01.01.2017
|
01.09.2017
|
Таке рішення пов’язане з тим, що кошти освітньої субвенції забезпечені Державним бюджетом на 2017 рік.
А як визначено у статті 1032 Бюджетного кодексу України, освітню субвенцію спрямовують на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у:
- загальноосвітніх навчальних закладах
- шкільних відділеннях НВК.
Натомість дошкільні заклади, як вказано у статті 89 БКУ, фінансують із бюджетів:
- міст республіканського АР Крим та обласного значення
- районних бюджетів
- бюджетів об’єднаних територіальних громад.
А поки що органам місцевого самоврядування Кабмін надає право приймати власне рішення про зростання тарифних розрядів педагогічних працівників закладів та установ освіти, фінансованих за рахунок місцевих бюджетів, раніше 01.09.2017.
У МОН України роз'яснили порядок проведення атестації педагогічних працівників навчальних закладів сіл, селищ, міст, які увійшли до об'єднаних територіальних громад
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/rubric/32
У зв’язку з цим виникла необхідність організаційних змін у проведенні атестації педагогічних працівників навчальних закладів сіл, селищ, міст, які увійшли до об’єднаних територіальних громад. У листі МОН України «Щодо атестації педагогічних працівників» від 16.02.2016 № 1/9-80 подано роз’яснення з цього приводу.
Так, МОН України рекомендує для організованого проведення атестації педпрацівників керуватися пунктом 2.3 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 № 930, яким встановлено, що атестаційні комісії ІІ рівня створюються у відділах освіти районних держадміністрацій, інших підрозділах місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів рад, у підпорядкуванні яких перебувають навчальні заклади.
Прийняття рішень щодо присвоєння педпрацівникам навчальних закладів сіл, селищ, міст, які увійшли до об’єднаних територіальних громад, кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» (про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії») та/або присвоєння педагогічних звань (про відповідність раніше присвоєним педагогічним званням), тобто рішень, які належать до компетенції атестаційних комісій ІІ рівня, здійснюється атестаційними комісіями органів управління територіальних громад, створених відповідно до Закону № 1508-VII.
Відповідно до ч. І ст. 10 Закону № 1508-VII органи місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва на підставі договору про співробітництво можуть делегувати одному із суб‘єктів співробітництва здійснення повноважень щодо проведення атестації педпрацівників.
Порядок атестації педпрацівників, прийняття рішень щодо яких належить до компетенції атестаційних комісій навчальних закладів, залишився незмінним.
Посадові оклади та ставки заробітної плати працівників бюджетної сфери з 1 грудня підвищують. Зорієнтуймося, який розмір заробітної плати отримають «під ялиночку» педагогічні працівники навчальних закладів Згідно з пунктом 2 постанови КМУ «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 23.11.2016 № 840 посадові оклади (ставки заробітної плати) обчислюватимуть на основі розміру посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду 1335 грн, що на 150 грн більше розміру, який враховували досі, з 01.05.2016. Зауважте! Протягом місяця відповідні зміни Міністерство освіти і науки України має внести до наказу «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557, яким затверджені Розміри розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці.
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
Джерело: buhgalter.com.ua.
Джерело: buhgalter.com.ua.
Установлюємо ЄТС-оклади з 1 січня 2017 року
12.01.17
З 1 січня 2017 року набули чинності зміни, унесені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 р. № 1774-VIII (далі — Закон № 1774). Зокрема, у новій редакції викладено ст. 6 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР (далі — Закон про оплату праці) і ст. 96 КЗпП.
Нові норми, по-перше, установили законодавчі вимоги до мінімального посадового окладу (тарифної ставки) працівника — не менше прожиткового мінімуму працездатної особи (ПМПО) на 1 січня календарного року.
По-друге, прописали принцип формування схем окладів бюджетників. Так, схеми посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формуються на основі:
— мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого КМУ;
— міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів.
По-третє, зафіксували, що мінімальну зарплату (МЗП) більше не використовують як розрахункову величину для встановлення посадових окладів працівників (п. 3 розд. II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1774).
Усі ці нововведення втілилися в постанові, що коментується. І стосується цей документ перш за все всіх категорій працівників установ, закладів і організацій окремих галузей бюджетної сфери, оплата праці яких здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці (ЄТС). Сюди належать працівники медзакладів, установ освіти, установ соцзахисту тощо з оплатою праці за основоположною постановою КМУ від 30.08.2002 р. № 1298.
Розміри окладів за ЄТС. Постановою, що коментується, Уряд установив, що з 1 січня 2017 року посадові оклади (тарифні ставки) розраховуються виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС, установленого в розмірі ПМПО на 1 січня календарного року.
Згідно зі ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21.12.2016 р. № 1801-VIII з 01.01.2017 р. розмір ПМПО дорівнює 1600 грн.
Отже, постановою, що коментується, затверджено новий розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС, на базі якого розраховують посадові оклади (тарифні ставки) працівників 2 — 25-го тарифних розрядів за ЄТС («базовий» тарифний оклад х на відповідний тарифний коефіцієнт ЄТС).
Важливо! З 01.01.2017 р. розмір «базового» посадового окладу становить 1600 грн.
Нагадаємо: у грудні 2016 року розмір «базового» посадового окладу становив 1335 грн. Виходить, що цей показник збільшився на 265 грн., або майже на 19,9 %. Від розміру «базового» посадового окладу залежать розміри посадових окладів за тарифними розрядами за ЄТС, і розмір таких окладів треба визначити самостійно.
Отже, порядок визначення посадових окладів (тарифних ставок) за ЄТС з 01.01.2017 р. такий: посадові оклади (тарифні ставки) для працівників 2 — 25-го тарифних розрядів розраховуються шляхом множення окладу (ставки) працівника 1-го тарифного розряду (1600 грн.) на відповідний тарифний коефіцієнт. Наприклад, для працівника 7-го тарифного розряду з 01.01.2017 р. посадовий оклад (тарифна ставка) дорівнює 2464 грн. (1600 х 1,54).
Застосовувати з 01.01.2017 р. при розрахунках правила округлення не знадобиться, адже підсумкові оклади (ставки) виходять у цілих числах (гривнях без копійок).
Ураховуючи зазначене, далі в таблиці наведемо розміри посадових окладів (тарифних ставок) працівників 1 — 25-го тарифних розрядів, що мають бути встановлені у штатних розписах бюджетних установ, організацій з 1 січня 2017 року.
Як бачимо з таблиці, порівняно з груднем-2016 збільшуються оклади всіх працівників з 2-го по 25-й розряди ЄТС (крім окладу працівника 1-го тарифного розряду, він залишиться незмінним — 1600 грн.).
Диференціація зарплати на рівні МЗП. Крім установлення з 01.01.2017 р. нових розмірів посадових окладів у штатних розписах, положеннями п. 2 постанови, що коментується, приписано керівникам установ, закладів і організацій окремих галузей бюджетної сфери не допустити «зрівнялівку» в оплаті праці працівників, які отримують зарплату на рівні «мінімалки».
Для цього зобов’язали керівників у межах затвердженого фонду оплати праці забезпечити диференціацію зарплати працівників з оплатою на рівні МЗП за рахунок установлення доплат, надбавок, премій, залежно від:
— складності, відповідальності та умов виконуваної роботи;
— кваліфікації працівника;
— результатів праці працівника.
Тарифний розряд
|
Тарифний коефіцієнт
|
Посадовий оклад (тарифна ставка) з 1 січня 2017 року, грн.
|
1
|
1,00
|
1600
|
2
|
1,09
|
1744
|
3
|
1,18
|
1888
|
4
|
1,27
|
2032
|
5
|
1,36
|
2176
|
6
|
1,45
|
2320
|
7
|
1,54
|
2464
|
8
|
1,64
|
2624
|
9
|
1,73
|
2768
|
10
|
1,82
|
2912
|
11
|
1,97
|
3152
|
12
|
2,12
|
3392
|
13
|
2,27
|
3632
|
14
|
2,42
|
3872
|
15
|
2,58
|
4128
|
16
|
2,79
|
4464
|
17
|
3,00
|
4800
|
18
|
3,21
|
5136
|
19
|
3,42
|
5472
|
20
|
3,64
|
5824
|
21
|
3,85
|
6160
|
22
|
4,06
|
6496
|
23
|
4,27
|
6832
|
24
|
4,36
|
6976
|
25
|
4,51
|
7216
|
Пояснимо, з чим пов’язана така вимога. Річ у тім, що з 1 січня 2017 року завдяки Закону № 1774 також «запрацювали» нові норми ч. 1 і 2 ст. 3 Закону про оплату праці та ч. 1 і 2 ст. 95 КЗпП, що змінюють поняття «мінімальна зарплата» (детальніше див. с. 7 і 13 цього номера). Більше того, з’явилася нова норма — гарантії забезпечення МЗП — ст. 31 Закону про оплату праці. Нею встановлено, що розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижче за розмір МЗП (з 01.01.2017 р. розмір МЗП становить: 3200 грн. (у місячному розмірі) і 19,34 грн. (у погодинному розмірі)).
Це означає, що стосовно деяких працівників роботодавець повинен буде нарахувати доплату до МЗП (детальний аналіз установлення такої доплати знайдете у статті «Дотягнутися … до МЗП» на с. 13 цього номера). І можливі претенденти на таку доплату — працівники з посадовим окладом менше 3200 грн. (якщо в них немає доплат, надбавок і премій, що включаються до розміру МЗП). Для ЄТС-окладів — це працівники 1 — 11-го тарифних розрядів ЄТС (оклади менше 3200 грн.).
Виходить, що кваліфіковані і низькокваліфіковані працівники можуть мати однаковий розмір зарплати.
Наведемо приклади.
Приклад 1. Посадовий оклад бухгалтера (8-й тарифний розряд за ЄТС) з 01.01.2017 р. становить 2624 грн. Повна зайнятість. Доплат, надбавок і премій немає. У січні 2017 року такий працівник відпрацював усі дні, передбачені графіком роботи.
За січень працівнику нарахують оклад у повному розмірі — 2624 грн. Але оскільки з 01.01.2017 р. МЗП становить 3200 грн. і нарахована зарплата за повністю виконану місячну норму праці (повністю відпрацьований місяць) не може бути нижче МЗП, то працівнику нараховують доплату до рівня МЗП. Розмір такої доплати становитиме:
3200 - 2624 = 576 (грн.).
Таким чином, за січень 2017 року сума зарплати за повністю відпрацьований місяць становитиме:
2624 оклад + 576 доплата до МЗП = 3200 (грн.).
Приклад 2. Посадовий оклад прибиральника службових приміщень (2-й тарифний розряд за ЄТС) з 01.01.2017 р. становить 1744 грн. Повна зайнятість. Отримує доплату за роботу з деззасобами в розмірі 174,40 грн. (10 % посадового окладу). Інших доплат, надбавок і премій немає. У січні 2017 року такий працівник відпрацював усі дні, передбачені графіком роботи.
Сума доплати за роботу з деззасобами не бере участі у порівнянні з МЗП (цей виняток передбачено ст. 31 Закону про оплату праці для доплат за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я).
Тоді сума доплати до рівня МЗП дорівнює:
3200 - 1744 = 1456 (грн.).
Загальна сума зарплати за січень 2017 року становитиме:
1744 оклад + 174,40 доплата за деззасоби + 1456 доплата до МЗП = 3374,40 (грн.).
Як бачимо, з урахуванням виконання норм ст. 31 Закону про оплату праці може виявитися ось така «оплатна зрівнялівка» і навіть перекоси, коли працівникам з високою кваліфікацією нарахують зарплату нижче низькокваліфікованих працівників.
Проте Уряд у цьому питанні перекладає відповідальність на керівників установ: і зарплату різну нарахувати, і в затверджений фонд оплати праці «втиснутися».
Як же виконати роботодавцю цю «диференціацію»?
Припустимо, що бухгалтеру в прикладі 1 у січні 2017 року буде нараховано надбавку за складність і напруженість у роботі в розмірі 1312 грн. (50 % посадового окладу, максимально можливий відсоток для такої надбавки).
Тоді необхідності в нарахуванні доплати до МЗП не буде, і загальна сума зарплати за січень 2017 року становитиме: 2624 оклад + 1312 надбавка за складність = 3936 (грн.).
Як варіант, підходить для виконання «диференційованої» вимоги і встановлення щомісячної премії. Але в будь-якому разі ці суми доведеться вираховувати за кожним працівником, аби дотримати вимоги п. 2 постанови, що коментується.
І найголовніше при вирішенні питання диференціації зарплати працівників — «втиснутися» в наявний фонд оплати праці.
Немає коментарів:
Дописати коментар