четвер, 23 лютого 2017 р.

Запитання

Як можна організувати і систематизувати роботу над скоромовками з дітьми в дошкільному навчальному закладі?

Відповідь

Скоромовка — це і фольклорний жанр, і мовна, часто гумористична, гра, де звуки поєднано так, аби ускладнити вимову слів.
Зазвичай скоромовки використовують у роботі з дітьми старшого дошкільного віку.
Текст можна завчати:

  • колективно — на заняттях із розвитку мовлення
  • індивідуально — у повсякденному житті.
Відповідно, вивчення планують:
  • на початку чи наприкінці заняття, відвівши для цього 3-5 хв.
  • у повсякденному житті — в ранкові чи вечірні години.
Робота над скоромовкою відбувається послідовно:
1.Вихователь
  • промовляє двічі — повільно й чітко, інтонуючи потрібний звук
2.
  • аналізує звуковий склад, визначає звуки, що повторюються в кожному слові
3.Діти
  • троє-четверо дошкільнят повторюють
4.
  • хором повільно й чітко промовляють двічі-тричі
Коли текст скоромовки вивчено, вихователь пропонує проговорити її швидко й голосно поодинці чи разом.
Щоби повправлятися у темпі та силі голосу, можна проказувати скоромовку за наростанням:
  • повільно шепчучи
  • дещо швидше, тихо промовляючи
  • ще швидше й голосніше
  • швидко і голосно.
Напевно зацікавлять дітей скоромовки-діалоги, коли одна група малят запитує, а інша відповідає.
До прикладу — скоромовка на «р»:
Перша група
Друга група
— Де вороно-каркароно,
ти була?
Що, вороно-каркароно,
принесла?
— Покружляла, покружляла
я вгорі.
Горобців порозганяла
у дворі.
Стріла півня, розбишаку-пісняра,
І чкурнула, дременула із двора.
Після пари повторень дітей можна поміняти ролями.
Зрештою, коли діти вивчать удосталь скоромовок, можна проводити своєрідні ігри-змагання:
  • хто ліпше промовить
  • хто знає більше тощо.
              
       http://www.pedrada.com.ua/question/84-qqqqa-17-m2-11-02-2017-yak-vihovatelyu-organzuvati-robotu-nad-skoromovki-dlya-dtey?ustp=F&utm_medium=letter&utm_source=lettertnews&utm_campaing=letternews_230217

Немає коментарів:

Дописати коментар