четвер, 25 травня 2017 р.


Роль театралізованої діяльності в естетичному розвитку дошкільників



Дошкільний вік — період активної соціалізації дитини, розвитку спілкування з дорослими та однолітками, пробудження моральних та естетичних почуттів, входження в культуру.

Ефективним шляхом усебічного гармонійного розвитку особистості є залучення дошкільників до художньо-естетичної діяльності, яка поєднує зображувальну, музичну, театралізовану, художньо-мовленнєву діяльність. Ці види діяльності виконують функцію позитивно-емоційного збагачення, викликають емоції радості, захоплення, натхнення, витісняють тривожність, напругу, почуття безпорадності.


Художньо-естетична діяльність задовольняє гостру потребу дітей у самовиявленні і є одним з найулюбленіших занять. У цьому виді діяльності дошкільники виявляють високу зацікавленість і, що важливо, незначну стомлюваність. Ці фактори позитивно впливають на емоційний стан, загальний психічний розвиток дитини, і водночас ця діяльність є засобом усебічного розвитку дитини.

Психологи виділяють у художньо-естетичній діяльності низку компонентів, тісно пов’язаних між собою: мотиваційний, цільовий, операціональний. Художньо-естетична діяльність потребує наявності в дітей чітких образних уявлень предметів та об’єктів, які вони намагаються зобразити. Ці уявлення формуються на основі сприймання. При цьому сприймання має бути емоційно-естетично забарвленим. Дослідження та практика свідчать, що таке сприймання треба розвивати в дитині з раннього віку. Адже сама вона не може опанувати образне естетичне сприймання без спрямованого керівництва дорослого. Важливим компонентом діяльності є операції — засоби здійснення діяльності. Без опанування них неможливо створити зображення. Діти набувають досвід зображення, але, як правило, не стихійно, а в процесі систематичного навчання під керівництвом дорослого. Засвоєння основних засобів здійснення діяльності надає дитині можливість діяти вільно та самостійно. Усвідомлення дитиною того, що вона може зобразити різні предмети, відтворити сюжет казки та ін., надихає її, викликає бажання малювати, ліпити, співати, створює гарний настрій, і навпаки, невміння викликає негативні емоції, пригнічує прагнення художньої діяльності.

Дитяча творчість — перша ланка розвитку творчої діяльності, у якій дитина виявляє своє розуміння довкілля, своє ставлення до нього. Це допомагає дітям розкрити їх внутрішній світ, особливості сприймання та уявлення, інтереси та здібності.

Немає коментарів:

Дописати коментар