субота, 8 вересня 2018 р.


Перше заняття на тему:
« Україна на карті Європи»

                                                   Старша група
                                





                                                                                                                        Вихователь: Кучма М. В.
                                                                    2017 р.
 Мета: ознайомити вихованців з країнами Європи, сформувати розуміння єдиного Європейського простору (економічного, географічного, культурного, політичного) та ролі в ньому України; закріпити знання дітей про Україну її символіку, національний одяг елементарних знань про державу і право, про національну символіку – Державний герб, Прапор, Гімн,  вихованням поваги до символів української держави. Ознайомлення дітей зі звичаями, традиціями, народними обрядами, малими жанрами фольклору рідного села.

Матеріали: національний одяг, букви, прапор, герб, квіти( ромашки 15шт, волошки 15шт), оформлення стіни, карта Європи, прапор Євросоюзу.

ЛІНІЇ РОЗВИТКУ:
            Освітня лінія «Особистість дитини»: формувати елементарні уявлення дитини про себе як носія свідомості та самосвідомості, сприйняття себе в контексті відносин з іншими.
            Освітня лінія «Дитина в соціумі»: формувати уявлення дитини про країну, народи, нації, суспільство, людство. Виховувати готовність сприймати соціальний досвід, робити добрі вчинки.
            Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»: формувати моральні норми гуманної взаємодії з природним довкіллям. Виховувати любов до природи рідного краю.
-          Освітня лінія «Дитина у світі культури»: залучати до надбань національної культури, формувати ціннісне ставлення до українських мистецьких традицій та творів українських митців. Виховувати інтерес до українського декоративно – прикладного мистецтва.
-          Освітня лінія «Гра дитини»: ознайомлювати з українськими народними іграми . Вчити відповідально ставитися до обов’язків, пов’язаних із роллю в грі.
-          Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»: формувати інтерес до довкілля та самої себе. Стимулювати активне сприймання людей та подій, що відбуваються в соціумі.
-          Освітня лінія «Мовлення дитини»: формувати уявлення дітей про українську мову як державну. Вчити вести діалог, використовуючи етикетну українську лексику.
Вихователь:  Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, рідна земля!
Доброго ранку, діти землі!
Доброго ранку, дорослі й малі!
Доброго ранку і доброго дня!
Будь щасливою, рідна земля!
Будь щаслива і ти, золота
Осінь щедра, осінь свята!
Діти:
Настя:  Доброго ранку, - кажу Тобі, Боже!
Доброго ранку земля моя, гожа!
Доброго ранку Вкраїна святая!
Моя ти доленька, та все сумная.


Миколка Д: Доброго ранку тобі, Україно,
Сяє сонцем світанок ясний,
Доброго ранку, тобі Батьківщино,
Рідний краю ти мій дорогий.

Юля: Доброго ранку тобі, Україно моя,
Розквітай - серцю рідна земля.
Доброго ранку і доброго дня!
Зичу тобі я щорік і щодня.

Микола Штангерт: Доброго ранку тобі і любові,
Зичу, Вкраїна у кожному слові.
Бажаю злагоди, миру й добра,
Щоб ти щасливою вічно була.

Родзоній : Доброго ранку і доброго дня!
Ненько Вкраїна, святая моя!
Щиро бажаю тобі цього я,
Я дитина і твоя донька твоя.

Вихователь: Ми привітались, діти , до дітей, своїх друзі, до дорослих ,до усього живого та найголовніше  -  до рідної землі. І сьогодні на нашому занятті ми з вами помандруємо у цікаву мандрівку. Отож встаємо один за одним і в дорогу.
Маленькі наші ніжки,
Та добре знають путь.
На службу Україні,
Як виростуть, підуть.         (діти крокують по колу)
Маленькі наші ручки,
Та кріпнуть і ростуть.
На службу Україні
Всю працю віддадуть.        (діти піднімають від плечей і вгору)
Дитячі в нас серденька,
Та щирі почуття.      (діти прикладають праву руку до серденька зліва)
Любити Україну
Ми будем все життя            (діти піднімають руки вгору і вітаються)
Вихователь: Діти а чому саме Україну ми обіцяємо любити все своє життя?
Діти : Тому що це наша  Батьківщина, край де ми народились і живемо.
Вихователь: Так діти, Україна це наша рідна Батьківщина. А чи знаєте ви чому саме тут знаходиться наша Батьківщина? І що ж означає слово Україна? Ось послухайте легенду :
Легенда про Україну
Як тільки Господь наш, Сотворитель, поселив на Землі людей, вони одразу почали просити в Бога для себе зручні та вигідні місця для проживання. Не квапились тільки українці. Вони були відпочатку козаками: безпечно мандрували по землі, милувалися красою світу і нікому не заважали. Якось озирнулися і побачили, що повсюдно снують люди, обживають займані місцини. Тоді пішли і вони до Господа. Тихенько стали за порогом і чекали, бо Творець саме тоді був чимось дуже сильно зайнятий. А коли Сотворитель оглянувся і побачив чубатих вояків, то здивувався:
- А чого вам треба, хлопці? – запитав Господь.
- Та землі-материзни хочемо, Боже!
- Буде вам матінка земля. Ідіть та осідайте он на тому клаптику між морями, - показавши пальцем униз.
- Та там уже іспанці, Боже!
- Ага, то біля них і селіться.
- Не можемо, Господи, там французи, а далі німці, ще якихось людей повно.
Подивився Бог згори і переконався, що все вже роздано. А козаки ну дуже йому сподобались – і не хотів Творець залишати їх без земель.
- Гаразд, - сказав Господь. – Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок – раїна. Земля там дуже родюча і пахне медом, вода – як молоко, а з неба в душу людей ллється пісня. На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба пильнувати і боронити. Як будете і направду такими відважними лицарями, як мені видається, то на тій землі станете господарями, а як ні – то рабами нечестивців.
- Згода. Добре, Господи! Буде так, як кажеш. Благослови в дорогу!
Поблагословив їх Сотворитель і провів до райський воріт. Відтоді орють козаки землю, а зброєю захищають її від усякої нечисті. І назвали свій райський куточок – Україна.

Гарна назва «Україна»
Сенс значний в собі таїть.
(Діти піднімають вгору картки з буквами)
 Підгірний: «У» — то урожай в країні,
                     «К» — то Київ, що стоїть.
                    «Р» — рівнини під степами,
                     «А» — то армія міцна,
                    «Ї» сховалась за лісами,
                   «Н» — то ненька дорога.
Евелінка: «А» — то аґрус, абрикоси,
І акація струнка,
Що розпустить свої коси,
Коли прийде знов весна.
Вихователь : І справді гарна назва у нашої держави і  як ви вже чули із легенди що  Бог відділив  для України найкращий куточок землі  і поселив українців серед інших народів на території ,яка тепер називається Європою. А країни які  живуть у дружбі , мирі , та злагоді на території Європи утворюють Європейський Союз. Цього року нашу державу Україну теж прийняли в Європейський Союз. А це, діти,  означає, що коли ми з вами захочемо подорожувати, оглянути інші країни світу, поїхати кудись на відпочинок ми з вами зможемо вільно рухатись по території Європейського Союзу. Тепер ви зможете побачити багато цікавого, адже нас оточують багато країн із своїми цікавими звичаями, традиціями та навіть смачною національною кухнею.
Україна , діти знаходиться в центрі Європи і є найбільшою за територією країною Європейського Союзу . Сусідами України є Польща , Словаччина, Румунія. А на території Європейського Союзу  знаходяться ще такі країни як Франція, Португалія, Іспанія, Італія , Німеччина, Греція, Фінляндія, Швеція та інші.
А давайте ми разом пограємо у цікаву гру яка називається :
« Країни та люди»
Правила гри такі: Я називаю країну , а ви називаєте жителів цієї країни.
Франція-французи
Італія- італійці
Іспанія- іспанці
Греція- греки
Португалія- португальці
Вихователь: Молодці, діти.
А в якій країні живемо ми?
Україна - українці

Остап: Любі , друзі!
Хоч маленькі
Ми вже добре знаєм
Що зовемось Українці
Українських предків маєм

Михайлик: Ми є діти українські
Український славний рід
Дбаймо , щоб про нас маленьких
Слава йшла на цілий світ.

Назарчик: Батько, мати, брат сестричка
 І всі інші члени роду
 Всі належать до одного
Українського народу.

 Максим: Бо родитись українцем
Це велика честь і слава
Рідний край свій полюбити
 Найважніша з усіх справа.

Вихователь: Ми українці ! Україна - держава із своїми звичаями традиціями , національним одягом та славним минулим. А хто з вас може назвати національний одяг українців? ( Вишивані сорочки, віночки, кептарики, шаровари.)
Вихователь: Колись давним- давно жила на світі жінка . І мала вона трьох синів. Сини підростали сміливими і чеснима і одного разу , коли вже стали дорослими, вирішили піти по світу прославляти свою матір. Мали поблагословила своїх синів і у дорогу подарувала старшому синові блакитно- жовте полотно і де не був старший син усюди було добро. Дітки, як гадаєте, як звали старшого сина? Правильно ! А з яких кольорів складається прапор? ( Відповіді дітей) А що означають ці кольори?
 Середньому синові мати подарувала золоту корону з трьома зубчиками. Діти, як ви гадаєте, як називається середній син? Правильно це тризуб! Тризуб це герб України . Він відображає тригідність життя. Тут можна побачити батька, мати і дитину. А де тільки не бував третій син усюди лунала пісня. Як змали третього сина ? Так це гімн.
 Гімн України : «Ще  не вмерла України ,і слава ні воля» написаний Павлом Чубинським

Ще не вмерла Україна, і слава, і воля,
Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Приспів:
Душу, тіло ми положим за нашу свободу.
І покажем, що ми, браття, козацького роду.

Станем, браття, в бій кровавий від Сяну до Дону
В ріднім краю панувати не дамо нікому;
Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,
Ще у нашій Україні доленька наспіє.
Приспів.
А завзяття, праця щира свого ще докаже,
Ще ся волі в Україні піснь гучна розляже,
За Карпати відоб'ється, згомонить степами,
України слава стане поміж народами.
Приспів.

 А як же на вашу думку звали матір цих синів?  Правильно , діти, це Україна!
Гра брейн - ринг : «Країнами Європи»
Вихователь: А тепер давайте трішки пограємось. Я роздам вам квіточки і поділю на дві команди. У кого ромашки – це одна команда , а у кого волошки іде до іншої. ( Вихователь роздає квіточки)
Вихователь: І так , у нас готових дві команди . Присідайте отут і розпочинаємо гру . А правила гри такі : я читаю запитання, а хто з вас знає відповідь піднімає руку.
 Українці славляться своєю національною кухнею. В різних країнах Європи є  теж різні національні страви.
 Я називатиму країну , а ви назвете найвідомішу у нас  страву  яка належить цій країні.
1.А хто з вас знає національну страву Італії? ( Піца)
2.Найвідоміший десерт круасани та салат « олівє»  походить з… Франції?  
3.Найулюбленішим напоєм німців є…
(Пиво)
4.Солодощі із Греції? ( Халва, грецький салат)
5.Національна страва українців?
Чудово!

Другий тур який називається : « Цікаві факти про Європу»
1.        Яка європейська країна славиться виробництвом годинників?
(Швейцарія)
2.        Найдовша річка Європи…
(Волга)
3.        Найменша європейська країна, площа якої 0,44 км.кв.?
(Ватикан)
4.        Найвища вершина Українських Карпат – гора…
(Говерла)
5.Найбільша за площею європейська держава, це…
(Україна)
6. Найкоротша річка в світі Аріль, довжиною 84 м, знаходиться в країні ….
(Італії)
Молодці діти
 Вихователь: Цікаво подорожувати світом, Європою, але усе це набридає і  завжди дуже хочеться додому. До рідного краю де народився і живеш.
Ніде в світі так не мило
Як в нас - на Вкраїні,
Ніде тихо не щебече
Соловей в долині.
Журавель не ходить гордо
В степу - понад краєм
Дятел хату не будує
Й сойка не співає.
Не тече тихенько річка
Мед не носить бджілка
Не в'є пташечка гніздечка
На старенькій гілці...
Цвіт калини, запах м'яти
Гори й полини,
Золотисті жита в полі...
Все це Україна…

 Вихователь: Мабуть саме тому нам діти час повертатись . Завершується наша подорож.  Ми мандрували лише декількома  країнами , але на цьому наші мандрівки не завершуються. Подорожувати країнами Євросоюзу ми будемо і надалі. І до себе у гості ми теж хочемо запросити:

 Пісня : « Запрошу на Україну»
Ми живемо під небом ясним,
А навкруги шляхи, поля
І села, і міста прекрасні -
Це рідний край, моя земля.
Високі крила журавлині,
Співучі вірші Кобзаря -
Ми живемо на Україні,
Це рідний край, моя земля!

Приспів:
Розкажу про Україну,
Де в Дніпрових хвилях синіх
Лаври куполи,
Де Хрещатик і Софія,
Де прекрасне місто Київ -
Краще на землі.
Розкажу про Україну,
Де калина-горобина
Квітне край вікна.
Запрошу на Україну,
Тільки тут моя єдина,
Тільки тут моя єдина
Рідна сторона.

У небі райдуга барвиста,
Краплини сонця золоті,
А діти це - маленькі іскри
В долонях рідної землі.
Ми щирих друзів у гостину,
Завжди чекаєм у добрий час.
Нові часи на Україні,
На Україні все гаразд!

Приспів.
Розкажу про Україну...

 Ярославчик: Мене звуть Ярослав
Я звичайна дитина
Я маю родину і маму і тата
Я дуже багатий
Бо цілу країну
Я запросто можу своєю назвати
Це вам не Монако
На карті краплина
Хоча й не Китай
 та мені вистачає
Погодьтесь зі мною
Не кожна людина
 В 6 років права на країну вже має
Я тут народився
 Моя Україна
Я буду любити її. Захищати
Адессу маю, мой Даннбас , мойо море,
Каштани мої
Мій Дніпро і Карпати.
Порядок в своїй наведу я країні!
 Я віник візьму,
Приберу все як треба!
 Щоб дихалось вільно
 В ній кожній людині.
Щоб завжди над нею
Було сине небо!
Ну що? Ви вже заздрите?
 В гості вас прошу!
По одному, вдвох,
Та хоч цілу родину!
 Вареники з вишні
 І пісню хорошу.
 Любіть мої друзі
Як я Україну!

 Вихователь: Запрошую всіх учасників подорожі стати у коло.
Станем знову ми у коло,
Скільки друзів – глянь навколо.
До побачення ми скажем,
Дружно жить як, всім покажем.
 (Діти йдуть по колу разом з вихователем)
Гарно ми подорожували
В всіх країнах побували
В Франції висока вежа
В Італії піца те що треба
В Ватикані походили
Ця країна це маленька диво
В Греції на кораблі пливли ми
А в Німеччині всі люблять пиво!
В Швейцарії годинники найкращі в світі
Тік так тік так
Чи сподобалась вам подорож діти?

Вихователь: Наша мрія нам зіркою світить,
Кличуть вдаль нас дороги твої.
Україно! Ми всі твої діти!
Тож прийми нас в обійми свої!

 Ось ми і повернулись додому .

 Пліщук:  За що люблю я Україну?
За те, що край це рідний мій.
За гори, ріки і рівнини,
І за Дніпро, що як живий.
За мову гарну, солов’їну,
За пісню, що в серцях луна,
За те, що це моя країна,
Яка в душі немов струна.

Махніцька:  І як Мені Україну щиро не кохати?
Мене ненька по вкраїнськи
Вчила розмовляти!

 Аня: Люблю я квіточки пахучі
 Люблю берізоньку струнку
Люблю той явір що на кручі
Коріння миє у струмку
І трав зелені оксамити
Важкі пшеницею лани
Високі гори гордовиті
Одіті в сизі жупани
Задумливий дрімучий гай
Бо це ж мій любий рідний край!
Гук: Бережімо Україну!
Нашу матінку єдину
Хлібні ниви золотисті
І ліси зеленолисті
Голубі озера й ріки
Чаєнят сріблястих крики
Неба синього глибини
Тиху пісню журавлину-
Бо у нас одна – єдина
Рідна – мати Україна!

Вихователь: Бо немає нічого кращого ніж рідна домівка, рідне село , рідний дім . А як називається наше рідне село ? Правильно це Білобожниця .

Пісня про Білобожницю

Я живу у селі Білобожниця
У найкращім селі на землі
Де квітують у вишнях околиці
Вулички де великі й малі.
Приспів
 Я ніколи село не забуду це
Де дитинства літа  пропливли
 Я із ніжністю , трепетом, гордістю,
Пронесу цю любов крізь роки

 Я пишаюсь прекрасним селом своїм
І людьми що у ньому живуть
Вони славляться щирістю й добрістю
В собі віру у Бога несуть!











































Немає коментарів:

Дописати коментар