ЗАНЯТТЯ ЗА
КАЗКАМИ В. СУХОМЛИНСЬКОГО « ЗУСТРІЧ З КАЗКОЮ»
Освітня лінія «Мовлення дитини»
закріпити
знання про народну казку;
Довести
до розуміння дітей поняття авторської казки;
У
доступній формі ознайомити з життям і творчістю видатного педагога В.
Сухомлинського
, його програмовими казками та казками поза програмою;
Активізувати
дитяче мовлення назвами казок, піснями, чистомовками
Розвивати
артикуляційний апарат дітей
Ввести
в активне мовлення дітей іменники « віхола», « хурделиця», «заметіль»
Освітня лінія «Дитина у природному
довкіллі»
Уточнити
уявлення про зимуючих тварин (лисиця, заєць) про характерні
особливості
зовнішнього вигляду, пристосування до певного середовища
(харчування
звірів взимку)
Закріпити
з дітьми характерні ознаки зими,
зміни
в рослинному та тваринному світі (холодно, морозно, земля вкрита
снігом,
ріки взялися кригою, тварини ховаються від холоду, дерева одягають
білі
шапки і сплять аж до весни).
Наголосити
на значенні води у природі та житті людини.
Освітня лінія «Дитина в соціумі»
формування
у дітей навичок соціально визнаної поведінки,
вміння
орієнтуватись у світі взаємин,
готовності
співпереживати та співчувати та допомогати іншим.
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному
просторі
Вчити
розуміти та розрізняти частини доби (день, ніч)
Розуміти
просторові відношення: над, під, на, за, поруч, високо, низько. Рахувати у
межах трьох у прямому порядку.
розвиток
відчуттів і сприймань дітей
Освітня лінія «Гра дитини»
Продовжувати
розвивати інтерес до ігор - драматизацій
Передавати
яскравість ролі за допомогою жестів міміки
Розвивати
акторські здібності дітей, вміння емоційно відтворювати характер
персонажів
Розвивати
інтерес до дидактичних ігор
Освітня лінія «Дитина у світі культури»
прищеплення
дітям навичок малювання;
ознайомлювати
із нетрадиційними способами малювання;
формування
стійкого інтересу до занять образотворчої діяльності;
розвитку
самостійності, творчих проявів;
виховання
ініціативи, охайності, уваги та старанності.
Обладнання: портрет В. О.
Сухомлинського, лепбук « Казковий світ В.
Сухомлинського»,
пакетики із сніжинками, прищіпки, фарби, аркуш
паперу
, квачі, листки капусти, маски звірят
Види діяльності на занятті:
Психогімнастика
Заучування
чистомовки
Театралізована
діяльність
Дидактична
гра
Рухлива
гра
Вправа
на дихання
Спів
Малювання
не традиційними способами
Сенсорна
вправа з прищіпками
Сенсорна
вправа з горобинками.
Попередня робота:
-
Читання казок В Сухомлинського, бесіда за змістом;
-
Виготовлення оформлення для заняття;
-
Виготовлення лепбуку « Казковий світ В. Сухомлинського»;
-
розучування пісеньки
-
Розучуванняя гри
-
розбір та заучування ролей
-
художнє слово
-опрацювання
матеріалів « Досвід В.Сухомлинського і його використання у
ЗДО»
Дидактичний матеріал
Виготовлення
лепбуку;
Виготовлення
дидактичних ігор ;
Виготовлення
театралізованих ігор;
Створення
рухливих ігор за заняттями В Сухомлинського;
Розробка
сценаріїв для театралізації казок Сухомлинського;
Виготовлення
папки - розкладки;
Виготовлення
ілюстрацій до казок Сухомлинського; Розробка психогімнастики.\
ХІД ЗАНЯТТЯ
(діти
під музику заходять у групу )
Привітання
Вихователь: доброго дня мої
малята! Погляньте скільки гостей завітало до нас у гості. А для того щоб день
вдався гарним потрібно побажати людям: «Доброго дня» . Тож давайте привітаємось
до наших гостей:
Встаньте,
дітки, всі рівненько,
Посміхніться
всі гарненько.
Посміхніться
всі до мене,
Посміхніться
і до себе.
Посміхніться
до гостей.
Привітайтесь:
Добрий день!
Хай
гарно розпочнеться новий день!
Вихователь: сьогодні в нас
буде незвичайне заняття, а мандрівка казками . Скажіть мені будь ласка, а ви
любите казки? Так, і я це чудово знаю. Тож вмощуйтесь зручненько і слухайте
уважненько. Ми з Вами вже знаємо дуже багато казок. А які казки є вашими
улюбленими?
(Відповіді
дітей)
Це
діти- народні казки. А ось у мене є чарівна книга. Тут живуть казочки, які
написав для вас один дуже хороший чоловік. Він працював вчителем у школі і над
усе любив дітей. А діти, як відомо, люблять казки, тож чоловік вирішив писати
казки для малечі. І вчив діточок за допомогою казок. А ще - діти самі складали
казки і розповідали їх вчителеві. Звали цього чоловіка - Василь Сухомлинський.
Він написав дуже багато казочок . І сьогодні ми з вами помандруємо сторінками
цих казок.
(
Звучить музика )
Ой,
а що це за такі дивні звуки?
Мені
здається, що це так тихенько падають сніжинки і витанцьовують у дивному
таночку. А давайте і ми на хвилинку перетворимось на сніжинок.
Психогімнастика за казкою: ХЛОПЧИК ХОТІВ ПРИГОЛУБИТИ СНІЖИНКУ
Вихователь: з неба летіла
на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка. І красива, мов
зірка.
(Руки
вгорі похитуються і поволі опускаються додолу і знову підносяться угору.)
На
землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка. Хлопчик думав: ось впаде
комусь під ноги, і її затопчуть. (Діти плавно опускають руки, показують на
землю)
Ні,
не треба падати сніжинці на землю.
(Хитають
пальчиками, кивають голівками)
Не
треба її затоптувати.
(Легенько
тупотять.)
Хлопчик
простяг долоню.
(Простягають
повільно долоньки )
Він
захотів приголубити сніжинку.
(Притискають
руки до грудей)
А
вона впала на теплу, добру руку хлопчика й розтала.
(Діти
закривають обличчя руками)
Хлопчик
з жалем дивиться на руку. На долоні блищить крапелька, мов сльозинка.
(Дивляться
на долоньки)
Вихователь: діти, що
трапилось із сніжинкою?
Діти: вона розтанула
Вихователь: а чому
розтанула сніжинка?
Діти: бо долоньки хлопчика були
теплими.
Вихователь: а на що
перетворилась сніжинка?
Діти:на крапельки води.
Вихователь: як ви
вважаєте, як стало сніжинці весело чи сумно? Гляньте на
сніжинку.
Яка вона?
Діти: здивована, сумна, розгублена.
Вихователь: мабуть
засумувала, адже вона була такою гарною. Але не сумуй, сніжинко. Адже у
краплинці води ти стала дуже корисною. У нас в
приміщенні
тепло і погляньте скільки сніжинок розтануло і перетворилось на
такі
корисні крапельки, які упали на землю.
ГРА « ДЛЯ ЧОГО НАМ ВОДА»
( Вихователь
розкидає крапельки на яких зображено призначення води )
Вихователь: ану підійміть
кожен краплиночку і розкажіть для чого
нам водичка.
(Діти
піднімають краплинки із зображенням і розповідають. Додаток І )
Вихователь: молодці, діти!
Але краплинка наша сумна. Хоча я ,мабуть, знаю як ми можемо їй допомогти.
Давайте ми візьмемо кожен прищіпки і прикрасимо краплинку.
(Діти прикріплюють прищіпки)
Вихователь: гляньте. Наша
краплиночка стала гарною і знову схожа на сніжинку. А яка вона?
Діти: весела, усміхнена, красива.
Вихователь: але ж зима уже
закінчується. І незабаром усе навколо розтане. Як же зберегти на оцю красу? А
давайте звернимось до нашої чарівної книги казок. Може вона нам підкаже, що
робити. Нумо разом:
Діти:
раз, два, три! Казко двері відчини!
(
Вихователь відкриває книгу)
Вихователь: відкривається
наша чарівна книга казок. І що ж ми бачимо?
Дити: зима
Вихователь:
молодці! Так це ж і є підказка. Нам потрібно запросити у гості
білосніжну
Зимоньку. Може Вона нам допоможе.
Покличемо
Зиму? Нумо разом!
Діти: зимонько! Зимонько! Не чує.
Вихователь: А може вона нас
не розуміє? Нумо чистомовкою:
Чистомовка.
Ма
- ма - ма - прийде до нас зима.
Ме
- ме - ме - холодом подме,
нем - нем - нем - глибоко вдихнем,
ем - ем - ем - пісеньку почнем.
ПІСНЯ ПРО ЗИМУ
ВПРАВА НА ДИХАННЯ
Вихователь:.гляньте, діти,
сніжиночки прилетіли, а зими все немає. Нумо,
візьміть
кожен пакетика та подуємо , що є сили.
(діти
дують під музику: спокійну, віхоли, заметілі)
Вихователь: ой яка
завірюха, ану ще раз.
(Діти дмухають під музику)
А
це вже віхола.
( Діти дмухають під музику)
А
це заметіль.
(Виходить
Зима, крутиться)
Вихователь: дорога білим
стелиться. І краю їй нема. Сніжок мете метелиця. Прийди до нас Зима.
Зима: чую, чую кличете мене. Що
трапилось у Вас, мої любі?
Вихователь: у нас сніжинки
розтанули і перетворились на краплинки. А вони такі гарненькі були. Допоможи
нам , Зимонько.
Зима: не хвилюйтесь любі, діти. Я
обов’язково допоможу Вам, але для цього Ви повинні переконати мене, що знаєте
зимові казочки.
Вихователь: що ж нам
потрібно робити, Зимонько?
Зима: для виконання завдань у пригоді
Вам стане ваша «Чарівна книга казок» . Ви готові ?
Діти: так!
Зима: ну, що ж, уперед! Підказку ви
знайдете у Чарівній книзі казок . А коли виконаєте усі завдання, то отримаєте
відповідь.
Вихователь: дякуємо
тобі,Зимонько! Я вважаю, що діти наші розумні та кмітливі і обов’язково
справляться із усіма завданнями.
Вихователь: і так, знову
відкриваємо Книгу. Що ж ми бачимо?
Діти: зайчик
Вихователь: а ми ж знаємо
дуже багато казочок про зайчика.
Ану
відгадайте що це за казочка за силуетами. (Вихователь викладає силуети:
Зайчик,
Горобина, Вітер)
Діти: « Зайчик і горобина»
Вихователь: один, два, три
Диво
казочко, оживи!
РУХЛИВА ГРА
(
Звучить музика, діти стоять у колі, виходить Зайчик і Горобина)
Вихователь: засипало снігом
землю.( Діти плавно гойдають руками)
Нема
чого їсти зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині.
Бігає
навколо дерева, а ягоди — високо.(Зайчик
бігає навколо горобини)
Просить зайчик: «дай мені, Горобино,
одне гроно ягідок».
Вихователь: а Горобина й
каже:
Горобина: «попроси вітра,
він і відірве».
Вихователь: Попросив
зайчик вітра. (зайчик біжить до будь-кого з дітей,
бере
за руку, виводить в коло)
Вихователь: Прилетів вітер,
гойдає, трусить горобину. (Діти трусить
горобину). Відірвалося
гроно червоних ягід, упало на сніг.( Діти
присідають)
їсть
зайчик ягоди (збирають ягідки), дякує
вітрові. (Підбігають один до одного,
обіймаються)
(
Знову звучить казкова музика)
Вихователь: холодно взимку
Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч
настала.
Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітрець з яру
повіває.
Сів
Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:
Зайчик : місяцю, любий,
погрій мене своїми променями, бо довго
ще
Сонечка чекати.
Вихователь: шкода стало
Місяцеві Зайчика, він і говорить:
Місяць: іди полем,
полем, я тобі дорогу освітлю, прямуй до великого стогу
соломи.
Вихователь: попрямував
Зайчик до стогу соломи, зарився в стіг, виглядає,
усміхається
до Місяця
Зайчик: спасибі, любий
Місяцю, тепер твої промені теплі-теплі.
Вихователь: та коли йшов то
що залишав він на снігу ?
Діти: сліди
Вихователь: то що ж це за
казочка?
Діти: « Лисиччин хвіст»
Вихователь: один, два, три
Диво
казочко, оживи!
Вихователь: побачив малий
Зайко лисячий хвіст. І здивувався: рудий, довгий, пухнастий. От і питає:
Зайко: Лиско, навіщо тобі такий довгий
хвіст?
Лиска: сліди замітати. Ось украду я
курочку, люди женуться , от- от
спіймають.
А я біжу по снігу- сліди замітаю. Люди й не знають куди я побігла.
Приходить
зайко до матері і просить:
Зайко: мамо , зроби мені з конопель
такий хвіст як у Лиски. Хочу сліди
замітати.
Хочу, щоб люди не знали, куди я побіг.
Вихователь: мати й каже
Зайчиха: дурненький ти,
Зайку. Тобі не тільки тікати треба, а вміти будь -
кого
перехитрити. Побачиш людину з рушницею - то мисливець. Зачаїсь і
сиди
тихенько. Він і не побачить тебе. Твій хвіст- це твоя голова.
Вихователь: і погладила
мама Зайчика- синочка лапкою по голові
Зима: молодці, діти! Я побачила що ви
знаєте дуже багато казок, і саме
зимових
. Саме тому, я відкрию Вам секрет, як зберегти красу сніжинок. Їх потрібно
намалювати. А коли будете дивитись на свій малюнок, то завжди будете
згадувати
мене. А зараз мені час прощатись з Вами. Адже сьогодні останній
день
у який мені ще дозволено гуляти по землі. Завтра вже прийде моя
наступниця-
Весна. Тож прощавайте, діти! До наступного року!
Діти: до побачення!
Вихователь: ну, що йдемо
малювати? А чим ми зазвичай малюємо?
Діти: олівці, пензлі, фарби.
Вихователь: а от сьогодні
ми будемо творити зимовий пейзаж дуже
незвичним
способом. Для роботи нам будуть потрібні: великий аркуш паперу, голуба фарба,
прищіпка, шматок вати і, найцікавіше, капустяний листок.
ПОЯСНЕННЯ ПОСЛІДОВНОСТІ РОБОТИ
Вихователь:Я буду наносити
фарбу на капустяні листки, а ви прикладете ці листочки до аркуша так, щоб
відбилась фарба. Ну що,приступаємо до роботи. Підсумок
Вихователь: Погляньте, який
гарний пейзаж ми з вами зобразили.
Сподобалась
вам наша мандрівка казками В. Сухомлинського? Ви, діти сьогодні
усі
молодці. Дуже гарно працювали та перенесли нас усіх у казку. Казковий світ
В.
Сухомлинського дуже різноманітний і ми з вами будемо продовжувати
знайомитись
з його чудовими казками. А на сьогодні наше заняття закінчене.
Давайте
попрощаємось з усіма
-
До побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар