середа, 30 серпня 2023 р.

 

ЗАНЯТТЯ ЗА КАЗКАМИ В. СУХОМЛИНСЬКОГО « ЗУСТРІЧ З КАЗКОЮ»

Освітня лінія «Мовлення дитини»

закріпити знання про народну казку;

Довести до розуміння дітей поняття авторської казки;

У доступній формі ознайомити з життям і творчістю видатного педагога В.

Сухомлинського , його програмовими казками та казками поза програмою;

Активізувати дитяче мовлення назвами казок, піснями, чистомовками

Розвивати артикуляційний апарат дітей

Ввести в активне мовлення дітей іменники « віхола», « хурделиця», «заметіль»

 

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»

Уточнити уявлення про зимуючих тварин (лисиця, заєць) про характерні

особливості зовнішнього вигляду, пристосування до певного середовища

(харчування звірів взимку)

Закріпити з дітьми характерні ознаки зими,

зміни в рослинному та тваринному світі (холодно, морозно, земля вкрита

снігом, ріки взялися кригою, тварини ховаються від холоду, дерева одягають

білі шапки і сплять аж до весни).

Наголосити на значенні води у природі та житті людини.

Освітня лінія «Дитина в соціумі»

формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки,

вміння орієнтуватись у світі взаємин,

готовності співпереживати та співчувати та допомогати іншим.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Вчити розуміти та розрізняти частини доби (день, ніч)

Розуміти просторові відношення: над, під, на, за, поруч, високо, низько. Рахувати у межах трьох у прямому порядку.

розвиток відчуттів і сприймань дітей

 

Освітня лінія «Гра дитини»

Продовжувати розвивати інтерес до ігор - драматизацій

Передавати яскравість ролі за допомогою жестів міміки

Розвивати акторські здібності дітей, вміння емоційно відтворювати характер

персонажів

Розвивати інтерес до дидактичних ігор

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

прищеплення дітям навичок малювання;

ознайомлювати із нетрадиційними способами малювання;

формування стійкого інтересу до занять образотворчої діяльності;

розвитку самостійності, творчих проявів;

виховання ініціативи, охайності, уваги та старанності.

Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, лепбук « Казковий світ В.

Сухомлинського», пакетики із сніжинками, прищіпки, фарби, аркуш

паперу , квачі, листки капусти, маски звірят

 

Види діяльності на занятті:

Психогімнастика

Заучування чистомовки

Театралізована діяльність

Дидактична гра

Рухлива гра

Вправа на дихання

Спів

Малювання не традиційними способами

Сенсорна вправа з прищіпками

Сенсорна вправа з горобинками.

 

 

Попередня робота:

- Читання казок В Сухомлинського, бесіда за змістом;

- Виготовлення оформлення для заняття;

- Виготовлення лепбуку « Казковий світ В. Сухомлинського»;

- розучування пісеньки

- Розучуванняя гри

- розбір та заучування ролей

- художнє слово

-опрацювання матеріалів « Досвід В.Сухомлинського і його використання у

ЗДО»

 

Дидактичний матеріал

Виготовлення лепбуку;

Виготовлення дидактичних ігор ;

Виготовлення театралізованих ігор;

Створення рухливих ігор за заняттями В Сухомлинського;

Розробка сценаріїв для театралізації казок Сухомлинського;

Виготовлення папки - розкладки;

Виготовлення ілюстрацій до казок Сухомлинського; Розробка психогімнастики.\

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

(діти під музику заходять у групу )

Привітання

Вихователь: доброго дня мої малята! Погляньте скільки гостей завітало до нас у гості. А для того щоб день вдався гарним потрібно побажати людям: «Доброго дня» . Тож давайте привітаємось до наших гостей:

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Посміхніться до гостей.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Вихователь: сьогодні в нас буде незвичайне заняття, а мандрівка казками . Скажіть мені будь ласка, а ви любите казки? Так, і я це чудово знаю. Тож вмощуйтесь зручненько і слухайте уважненько. Ми з Вами вже знаємо дуже багато казок. А які казки є вашими улюбленими?

(Відповіді дітей)

Це діти- народні казки. А ось у мене є чарівна книга. Тут живуть казочки, які написав для вас один дуже хороший чоловік. Він працював вчителем у школі і над усе любив дітей. А діти, як відомо, люблять казки, тож чоловік вирішив писати казки для малечі. І вчив діточок за допомогою казок. А ще - діти самі складали казки і розповідали їх вчителеві. Звали цього чоловіка - Василь Сухомлинський. Він написав дуже багато казочок . І сьогодні ми з вами помандруємо сторінками цих казок.

( Звучить музика )

Ой, а що це за такі дивні звуки?

Мені здається, що це так тихенько падають сніжинки і витанцьовують у дивному таночку. А давайте і ми на хвилинку перетворимось на сніжинок.

 

Психогімнастика за казкою: ХЛОПЧИК ХОТІВ  ПРИГОЛУБИТИ СНІЖИНКУ

Вихователь: з неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.

(Руки вгорі похитуються і поволі опускаються додолу і знову підносяться угору.)

На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка. Хлопчик думав: ось впаде комусь під ноги, і її затопчуть. (Діти плавно опускають руки, показують на землю)

Ні, не треба падати сніжинці на землю.

(Хитають пальчиками, кивають голівками)

Не треба її затоптувати.

(Легенько тупотять.)

Хлопчик простяг долоню.

(Простягають повільно долоньки )

Він захотів приголубити сніжинку.

(Притискають руки до грудей)

А вона впала на теплу, добру руку хлопчика й розтала.

(Діти закривають обличчя руками)

Хлопчик з жалем дивиться на руку. На долоні блищить крапелька, мов сльозинка.

(Дивляться на долоньки)

Вихователь: діти, що трапилось із сніжинкою?

Діти: вона розтанула

Вихователь: а чому розтанула сніжинка?

Діти: бо долоньки хлопчика були теплими.

Вихователь: а на що перетворилась сніжинка?

Діти:на крапельки води.

Вихователь: як ви вважаєте, як стало сніжинці весело чи сумно? Гляньте на

сніжинку. Яка вона?

Діти: здивована, сумна, розгублена.

Вихователь: мабуть засумувала, адже вона була такою гарною. Але не сумуй, сніжинко. Адже у краплинці води ти стала дуже корисною. У нас в

приміщенні тепло і погляньте скільки сніжинок розтануло і перетворилось на

такі корисні крапельки, які упали на землю.

 

 

ГРА « ДЛЯ ЧОГО НАМ ВОДА»

( Вихователь розкидає крапельки на яких зображено призначення води )

Вихователь: ану підійміть кожен краплиночку і розкажіть  для чого нам водичка.

(Діти піднімають краплинки із зображенням і розповідають. Додаток І )

Вихователь: молодці, діти! Але краплинка наша сумна. Хоча я ,мабуть, знаю як ми можемо їй допомогти. Давайте ми візьмемо кожен прищіпки і прикрасимо краплинку.

 (Діти прикріплюють прищіпки)

Вихователь: гляньте. Наша краплиночка стала гарною і знову схожа на сніжинку. А яка вона?

Діти: весела, усміхнена, красива.

Вихователь: але ж зима уже закінчується. І незабаром усе навколо розтане. Як же зберегти на оцю красу? А давайте звернимось до нашої чарівної книги казок. Може вона нам підкаже, що робити. Нумо разом:

Діти: раз, два, три!  Казко двері відчини!

( Вихователь відкриває книгу)

Вихователь: відкривається наша чарівна книга казок. І що ж ми бачимо?

Дити: зима

Вихователь: молодці! Так це ж і є підказка. Нам потрібно запросити у гості

білосніжну Зимоньку. Може Вона нам допоможе.

Покличемо Зиму? Нумо разом!

Діти: зимонько! Зимонько! Не чує.

Вихователь: А може вона нас не розуміє? Нумо чистомовкою:

 

Чистомовка.

Ма - ма - ма - прийде до нас зима.

Ме - ме - ме - холодом подме,

 нем - нем - нем - глибоко вдихнем,

 ем - ем - ем - пісеньку почнем.

 

ПІСНЯ ПРО ЗИМУ

 

ВПРАВА НА ДИХАННЯ

Вихователь:.гляньте, діти, сніжиночки прилетіли, а зими все немає. Нумо,

візьміть кожен пакетика та подуємо , що є сили.

(діти дують під музику: спокійну, віхоли, заметілі)

Вихователь: ой яка завірюха, ану ще раз.

(Діти дмухають під музику)

А це вже віхола.

( Діти дмухають під музику)

А це заметіль.

 (Виходить Зима, крутиться)

Вихователь: дорога білим стелиться. І краю їй нема. Сніжок мете метелиця. Прийди до нас Зима.

 

 

 

Зима: чую, чую кличете мене. Що трапилось у Вас, мої любі?

Вихователь: у нас сніжинки розтанули і перетворились на краплинки. А вони такі гарненькі були. Допоможи нам , Зимонько.

Зима: не хвилюйтесь любі, діти. Я обов’язково допоможу Вам, але для цього Ви повинні переконати мене, що знаєте зимові казочки.

Вихователь: що ж нам потрібно робити, Зимонько?

Зима: для виконання завдань у пригоді Вам стане ваша «Чарівна книга казок» . Ви готові ?

Діти: так!

Зима: ну, що ж, уперед! Підказку ви знайдете у Чарівній книзі казок . А коли виконаєте усі завдання, то отримаєте відповідь.

Вихователь: дякуємо тобі,Зимонько! Я вважаю, що діти наші розумні та кмітливі і обов’язково справляться із усіма завданнями.

Вихователь: і так, знову відкриваємо Книгу. Що ж ми бачимо?

Діти: зайчик

Вихователь: а ми ж знаємо дуже багато казочок про зайчика.

Ану відгадайте що це за казочка за силуетами. (Вихователь викладає силуети:

Зайчик, Горобина, Вітер)

Діти: « Зайчик і горобина»

Вихователь: один, два, три

Диво казочко, оживи!

РУХЛИВА ГРА

( Звучить музика, діти стоять у колі, виходить Зайчик і Горобина)

Вихователь: засипало снігом землю.( Діти плавно гойдають руками)

Нема чого їсти зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині.

Бігає навколо дерева, а ягоди — високо.(Зайчик бігає навколо горобини)

Просить зайчик: «дай мені, Горобино, одне гроно ягідок».

Вихователь: а Горобина й каже:

Горобина: «попроси вітра, він і відірве».

Вихователь: Попросив зайчик вітра. (зайчик біжить до будь-кого з дітей,

бере за руку, виводить в коло)

Вихователь: Прилетів вітер, гойдає, трусить горобину. (Діти трусить

горобину). Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг.( Діти присідають)

їсть зайчик ягоди (збирають ягідки), дякує вітрові. (Підбігають один до одного, обіймаються)

( Знову звучить казкова музика)

Вихователь: холодно взимку Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч

настала. Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітрець з яру

повіває.

Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:

Зайчик : місяцю, любий, погрій мене своїми променями, бо довго

ще Сонечка чекати.

Вихователь: шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить:

Місяць: іди полем, полем, я тобі дорогу освітлю, прямуй до великого стогу

соломи.

Вихователь: попрямував Зайчик до стогу соломи, зарився в стіг, виглядає,

усміхається до Місяця

Зайчик: спасибі, любий Місяцю, тепер твої промені теплі-теплі.

Вихователь: та коли йшов то що залишав він на снігу ?

Діти: сліди

Вихователь: то що ж це за казочка?

Діти: « Лисиччин хвіст»

Вихователь: один, два, три

Диво казочко, оживи!

 

Вихователь: побачив малий Зайко лисячий хвіст. І здивувався: рудий, довгий, пухнастий. От і питає:

Зайко: Лиско, навіщо тобі такий довгий хвіст?

Лиска: сліди замітати. Ось украду я курочку, люди женуться , от- от

спіймають. А я біжу по снігу- сліди замітаю. Люди й не знають куди я побігла.

Приходить зайко до матері і просить:

Зайко: мамо , зроби мені з конопель такий хвіст як у Лиски. Хочу сліди

замітати. Хочу, щоб люди не знали, куди я побіг.

Вихователь: мати й каже

Зайчиха: дурненький ти, Зайку. Тобі не тільки тікати треба, а вміти будь -

кого перехитрити. Побачиш людину з рушницею - то мисливець. Зачаїсь і

сиди тихенько. Він і не побачить тебе. Твій хвіст- це твоя голова.

Вихователь: і погладила мама Зайчика- синочка лапкою по голові

Зима: молодці, діти! Я побачила що ви знаєте дуже багато казок, і саме

зимових . Саме тому, я відкрию Вам секрет, як зберегти красу сніжинок. Їх потрібно намалювати. А коли будете дивитись на свій малюнок, то завжди будете

згадувати мене. А зараз мені час прощатись з Вами. Адже сьогодні останній

день у який мені ще дозволено гуляти по землі. Завтра вже прийде моя

наступниця- Весна. Тож прощавайте, діти! До наступного року!

Діти: до побачення!

Вихователь: ну, що йдемо малювати? А чим ми зазвичай малюємо?

Діти: олівці, пензлі, фарби.

Вихователь: а от сьогодні ми будемо творити зимовий пейзаж дуже

незвичним способом. Для роботи нам будуть потрібні: великий аркуш паперу, голуба фарба, прищіпка, шматок вати і, найцікавіше, капустяний листок.

 

ПОЯСНЕННЯ ПОСЛІДОВНОСТІ РОБОТИ

Вихователь:Я буду наносити фарбу на капустяні листки, а ви прикладете ці листочки до аркуша так, щоб відбилась фарба. Ну що,приступаємо до роботи. Підсумок

Вихователь: Погляньте, який гарний пейзаж ми з вами зобразили.

Сподобалась вам наша мандрівка казками В. Сухомлинського? Ви, діти сьогодні

усі молодці. Дуже гарно працювали та перенесли нас усіх у казку. Казковий світ

В. Сухомлинського дуже різноманітний і ми з вами будемо продовжувати

знайомитись з його чудовими казками. А на сьогодні наше заняття закінчене.

Давайте попрощаємось з усіма

- До побачення!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар