« Подорож у казкову країну"
Перша молодша група Вихователь: Кучма М.В.
Хід заняття
Активізація дітей до заняття
Вихователь: Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята
Усім: «Добрий день!»
Треба разом нам усім привітатись:
Діти: Добрий день. Добрий день.
Вихователь:Дружно й весело сказати:
Діти: Добрий день. Добрий день.
Вихователь: Вправо, вліво повернутись.
Діти: Добрий день. Добрий день.
Вихователь: Один одному всміхнутись.
Вихователь: Як вас, друзі, всіх багато
Синьооких і чорнявих,
Карооких і білявих,
І маленьких , і дорослих,
І місцевих та ще й гостей!
Всіх вас рада я вітати
І найкращогобажати.
Добрий день!
У нас сьогодні дивне свято
Гостей зібралося багато
Тому так щиро їх вітаємо
І своє заняття розпочинаємо.
А заняття це чудове
Не звичайне , а казкове!
Казок чимало є на світі і веселих, і сумних
Хіба можемо прожити, діти ми без них?
Прав да ж ми не уявляємо собі наше життя без казок.
Пісенька про казку
Зацікавлюючий момент
Курка: Куд –ку –да, куд-ку-да!
В мене трапилась біда!
Вихователь: Хто ти госте незвичайна?
Курка: Я курочка Ряба із казки : «Про Діда , Бабу і Курочку Рябу»
Вихователь: А що ж трапилось у тебе?
Курка: У мене пропало яєчко, яке я знесла для Діда та Баби. Вони дуже засмутяться якщо я його не знайду!
Курка: У мене пропало яєчко, яке я знесла для Діда та Баби. Вони дуже засмутяться якщо я його не знайду!
Вихователь: А може Мишка знову розбила його? Давайте запитаємо її?
Усі : Мишко! Мишко!
Забігає мишка
Мишка: Ви кликали мене?
Вихователь: Так! Ми хотіли дещо запитати тебе, шановна. Чи не бачила ти яєчка?
Мишка: Та ні не бачила!
Вихователь: Ну що ж , Курочко , ми спробуємо тобі допомогти.
Курочка: Та для цього потрібно потрапити у казкову країну! Але туди пускають лише тих хто знає та любить казки! А ви , діти , любите казки ?
Діти: Так! Любимо і знаємо багато казочок!
Вихователь: Ось тут у нас є казкова бібліотека і ми покажемо тобі Курочко, що наші діти знають казки. Ость підходьте сюди! Гляньте діти!
-яка це казка?
- А яка казка живе у цій книжці? А у цій?
Курочка Ряба: Бачу , бачу, що казочки ви знаєте, тому впевнена, що ви зможете потрапити у казкову країну і допоможете мені знайти яєчко! Вирушайте у дорогу, а я піду втішати Бабусю і Дідуся
Вихователь: А ти, Мишко, підеш з нами у казкову країну шукати яєчко?
Мишка : так
Основна частина
Вихователь: Щоб потрапити у казку я на хвилинку перетворюсь на фею– чарівницю. Нумо діти:
Покрутімося три рази ( Раз, два, три)
Плесніть тричі голосніше
Топніть ніжкою й одразу
Посміхніться веселіше.
А тепер закрийте очі
В казку хто потрапить хоче.
Один , два,три
Двері казко відчини!
Вихователь: Гляньте, діти, ми потрапили у казкову країну! Тут скрізь казочки!
Можливо , тут ми знайдемо яєчко для курочки! А ось і перша казка!.
( 1.Силуетний театр «: Вовк і семеро козенят.»)
Діти: Вовк і семеро козенят.
Вихователь: А як співала Мама Кізонька своїм козенятам? Може Віка нам заспіває?
Діточки, мої козеняточка!
Відмикайтеся, відчиняйтеся!
Ваша мати прийшла!
Молочка принесла!
-Молодець, Віко! А чи є у цій казочці яєчко?
Дитина: Та ні! Немає!
Ідемо чарівною країною далі :
І знову казочка
2..(Театр орігамі « Пан Коцький»)
Як тут цікаво! І скільки казкових героїв тут є . А хто ці герої?
Діти: котик, лисичка, зайчик, вовчик, ведмедик.
Вихователь: Що ж це за казочка? Так, це казочка «Пан Коцький» . А чи є у цій казочці яєчко. На жаль немає. Ну що ж , продовжимо наші пошуки.
Вихователь: А тут на нас чекає інша казочка! Гляньте, но, діти!
Ви впізнали цю казочку?
Діти: так!
Вихователь: І що ж це за казочка?
2.(Настільний театр «Ріпка»)
Вихователь: Хто упізнав героїв цієї казочки? А як вона називається?
Діти : Ріпка!
Вихователь: Може Стасік пригадає нам як Дід кликав на допомогу ,Бабу?
Стас: Ходи Баба, не лежи, нам Ріпку вирвати поможи!
Вихователь: Дуже гарно! А чи є у цій казочці яєчко?
Діти : Ні !. Що ж рушаємо далі по лісовій стежині.
Вихователь: дуже шкода! Але ми обов`язково знайдемо його! Вирушаємо у наступну казку.
3.(Театр настільний « Колобок»)
Вихователь:А це хто тут такий заглядає ?
Діти: Колобок
Вихователь: Діти, а ви любите казочку про Колобка? Нумо , Русланчику , заспівай нам пісеньку Колобка.
Дитина: Я колобок, колобок
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений
Я від баби утік,
Я від діда утік,
І від тебе утечу.
Вихователь: А чи є у цій казочці яєчко?
Діти : Та ні, немає!
Вихователь: А Колобок запрошує нас пограти з ним у гру. Ви згодні , малята?
Фізкультхвилинка
Колобочкова казочка-гра
(Діти утворюють коло. Вихователь бере Колобка і пропонує послухати казку).
Вихователь.
Покотився колобок
З двору стежкою в лісок.
(За ведучим діти йдуть звивистою доріжкою).
І кого в ліску стрічав,
Всім казки розповідав.
Ось під кущиком звірятко-
Довгі вушка, сірі лапки.
(Діти показують довгі вушка, піднімаючи руки вгору).
Їсть травичку навмання
Куцохвосте зайченя.
Й Колобок хотіло з'їсти:
«Він такий смачний, із тіста!»
Колобок сказав Зайчаті:
«Досить, друже, пустувати.
Казочок я знаю в'язку,
Ось послухай першу казку.
(Діти за вихователем виконують вправу).
Ручки вгору піднімаю
І щомиті підростаю.
Як стаю навшпиньки вищим,
То грибок за мене нижчий.
Вправу цю роблю щоранку
Під дубками на світанку ».
(Діти повторюють вправу 4-5 разів).
Вихователь.
Покотився колобок
Далі стежкою в лісок
(Ходьба по колу).
І зустрівся ненароком
На узліссі з сірим Вовком:
«Вовк, не їж мене, будь-ласка,
Я продовжу далі казку.
Ти втомивсь неначе дуже,
Відпочити треба, друже!
Бач, пеньочків як багато!
Нумо, дружно присідати.
Раз і два! Раз і два!
Ось і втоми вже нема!»
(Діти присідають декілька разів).
Вихователь.
Покотився Колобок,
В лісі перебрів струмок.
(Діти йдуть, високо піднімаючи ноги).
Раптом чує: хтось тупцює,
То ведмідь-набрід танцює.
(Тупотять ніжками).
Волохатий, величезний
Обмина дуби кремезні.
(Ходьба між пеньками).
Мовить Колобочок нишком:
«Ти ходи, Мишко, як мишка,
Пострибай, неначе Зайчик,
Так легенько, наче м'ячик.
Вправо-вліво повернися,
Кругом себе обернися.
І забудеш, що незграбний,
Завжди будеш дуже гарний!»
(Діти роблять повороти вправо-вліво, кругом себе).
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок.
(Біг 35 сек.).
І побачив між квітками
Колобочка із голками
(Зупиняються).
Доторкнувся і злякався,
У травичці заховався.
(Діти простягають руки, різко відсмикують, закривають обличчя долоньками і присідають).
І не бачить, йде Лисичка
І несе смачні кислички,
Придивляється довкола
І збирає квіти в коло.
(Діти утворюють коло, взявшись за руки)
Бачить, що поміж квітками
Колобочок з ягідками.
Налетів вітрець легенько,
Колобка збудив швиденько,
(Легенькі похитування).
Щоб продовжить далі казку:
«Ти ж мене не їж, будь-ласка,
Краще позбирай в травиці
Соковиті полуниці.
У печі духмяний горщик,
А в руках повненький кошик».
Не лінуйся, нахилитись
І травичці поклонитись.
(Нахил тулуба).
А тепер-усім спасибі,
Всі живіть у дружбі й мирі!
Старших слухайтесь, будь ласка,
Повертаємось у казку.
(Спокійна ходьба)
Продовжимо нашу мандрівку казковою країною . Гляньте ,діти, що з це за казкові герої?
( Ложковий театр: лисичка, журавлик) А як називається казочка? Ви знаєте її?
5. Діти: « Лисичка і Журавель»
Вихователь: Софійко, ти хочеш бути Лисичкою? Скажи нам, як припрошувала Лисичка Журавлика?
Софійка: пригощайся Журавлику , пригощайся , голубчику!
Вихователь: А чиє у цій казочці яєчко ? Та, ні, немає
Вихователь: І знову немає! Ми вже втомилисьблукатиказковою країною у пошукахяєчка! Що ж ми курочціРябійскажемо? Оцелишенько!
Мишка: Вибачте, мене, будь ласка! Це язаховалаяєчко! Мені дуже соромно
І я більше так не буду! Ось воно!
Вихователь: А ми і не ображаємось на тебе, Мишко! Адже завдякитобі ми побували у казковійкраїні!
Але давайте швидшепогукаємо Курочку Рябу і повернемо їй яєчко! Курочко !Курочко!
( Виходить Курка)
Підсумок
Курочка Ряба: Дякую Вам діти за те, що допомоглимені! Я побачила, що ви надзвичайнодобрі, щирі, співчутливі! А ще дуже любити і знаєте багато казочок!
Вихователь: Ми теж дуже дякуємотобіКурочко , що завітала до нас у гості!А на цьому наша казковаподорожзакінчена! До новихказочок! До побачення
Завдання за лініями розвитку:
Завдання за лініями розвитку:
Мовленнєвий розвиток
-закріплювати чітку вимову слів, словосполучень, розвивати інтонаційно виразне мовлення;
- вчити відповідати на запитання;
-формувати у дітей навички діалогічного мовлення.
Пізнавальний розвиток
- вчити впізнавати героїв казкових творів за ілюстраціями, палітурками книг та театральними ляльками;
- формувати уявлення про різновиди театральних ляльок та їхні особливості;
-розширити уявлення дітей про поведінку диких тварин;
- ознайомити з українським одягом, побутом присутнім у казках.
Креативний розвиток
- спонукати дітей брати участь у театральних імпровізаціях з використанням різних видів театру;
-заохочувати дітей до ігор з театральними іграшками;
- вчити дітей передавати рухи героїв відповідно до змісту.
Логіко – математичний розвиток
- розрізняти поняття множини та однини, лічбу в межах 3;
Фізичний розвиток
-сприяти руховій активності дітей й на занятті;
- продовжувати вчити рухатись за вихователем зграйкою;
- формувати рухові навички та уміння;
Соціально- моральнийрозвиток
- формувати елементарні уявлення про те, що таке добре і що таке погано;
- прищеплювати бажання допомагати;
- вчити бути ввічливими.
Художньо – естетичний розвиток
-вчити дітей слухати і запам’ятовувати невеликі казки;
- сприяти запам`ятовуванню віршів і утримуванню їх в пам`яті;
- залучати дітей до інсценування знайомих казок.
- виховувати у дітей художній смак, любов до музики,
Обладнання: ширма для лялькового театру та казкові герої доказки « Пан Коцький» ( орігамі), площинні герої до казки «Ріпка»,силуетні герої до казки «Вовк і семеро козенят» , театральні ляльки персонажів казки «Колобок» , ложковий театр до казки « Лисичка і журавель» , штучне яйце , костюм мишки,
Попередня робота
-виготовлення необхідні атрибути до костюмів : шапочки, маски, різноманітні аксесуари
-виготовлення елементів до театральних ляльок
-заздалегідь прочитані казки: «Три ведмеді», «Курочка ряба», «Ріпка»,
« Колосок», « Лисичка і журавель», « Вовк і семеро козенят», « Соломяний бичок», « Пан Коцький», « Колобок»
-бесіда про дружбу, товаришування,
- заучування віршів,пісні, привітання.
- робот а над розвитком міміки, жестів за допомогою різних вправ.
Прогнозований результат:
Виникне зацікавлення художньою літературою та театральною діяльністю;
У дітей розвиватиметься розповідне мовлення;виразність поетичної мови, емоційність мовлення ;
Дітей отримають емоційне піднесення під час заняття за допомогою театральної діяльності.
Сформуються морально - етичні почуття у дітей;
Види діяльності на занятті:
- вправи мовленнєвого характеру ( бесіда, декламування, слухання),
- фізичні вправи,
- театралізована діяльність.
Література:
1.Базовий компонент дошкільної освіти / А. М. Богуш, Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. В. Гавриш, О. П. Долинна, X С. Ільченко та ін. // Вихователь-методист навчального закладу. — 2012.—С. З—ЗО. — Спецвипуск.
2.Фантазії вихователя / ігри-драматизації; театралізована діяльність / Газета „Дитячий садок" 2004.-№35-36
3.Запрошуємо на виставу//Газета „Розкажіть онуку". 2003.- №21
4.Чарівна сила мистецтва/театр. Діяльність/ Г азета „Дитячий садок"2003.-№47
5.Театралізована діяльність дошкільників; програма та методика// Газета „Дитячий садок". 2005.-№38.
6.Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» / О. Білан, Л. Возна, О. Максименко та ін.—Тернопіль: Мандрівець, 2013. -г- 263 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар